logo F1online.skF1online.sk

Mario Andretti naznačil, že prekážkou vstupu nového tímu bol aj jeho syn Michael

Mario Andretti
© Zach Catanzareti Photo (CC BY 2.0)
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík5. 2. 2025

Formula 1 je stále miestom plným ega. Veľakrát tu neplatí ono otrepané: „Je to len biznis, nič osobné.“ Aj keď nastala doba politickej korektnosti a otvorená nenávisť medzi jednotlivcami sa už nenosí, osobné dôvody sú stále nemalou súčasťou jednotlivých procesov. Dokazuje to aj nedávna snaha Michaela Andrettiho, ktorý chcel svoj tím pretlačiť do Formuly 1 všetkými prostriedkami.

Americký podnikateľ našiel cenného spojenca v osobe Mohameda bin Sulajema a Medzinárodnej automobilovej federácie. Tá už v tom čase nebola medzi šéfmi tímov a FOM veľmi obľúbená. Keď k tomu Michael pridal kritické vystúpenia v médiách, narobil si nemálo nepriateľov, ktorí aj bez toho nemali dôvod, prečo by mu mali pomáhať.

Dnes je jasné, že Michael zvolil celkom nesprávnu stratégiu. Okrem toho však urobil všetko správne, získal pre svoju podporu jednu z najväčších automobiliek na svete a ďalších silných partnerov. Pridal k tomu tiež históriu a tradíciu svojho tímu, ktorý je vo svete motoristických pretekov veľmi úspešný.

Formula 1 nováčikovi napokon otvorila dvere, ale, ako naznačil Michaelov otec Mario Andretti, jednou z podmienok bol jeho odchod šéfa Andretti Global z projektu jedenásteho tímu. „Cieľom bolo dostať americký tím na rošt, a to sa nám podarilo,“ povedal majster sveta z roku 1978 pre Auto Motor und Sport.

„Michael je taktiež spokojný, aj keď sa z projektu stiahol. Jednoducho povedal: ‚Ak som prekážkou ja, tak odídem.‘ Pri spätnom pohľade sme určite mohli urobiť lepšie niektoré veci, ale ja sa nikdy nepozerám dozadu, len dopredu. Koniec koncov, ráta sa len to, či dosiahnete cieľovú čiaru, alebo nie,“ skonštatoval Andretti.

Nezaobišlo sa to však bez strát a tou najväčšou je úplné zmiznutie mena „Andretti“ z mena projektu, ktorý dnes nesie oficiálne označenie Cadillac Formula 1 Racing. Jeho tvárou je dnes Mario ako člen predstavenstva, ale nachádza sa pod vedením General Motors a mecenášov projektu Dana Towrissa a Marka Waltera.

„Nezáleží, ako sa to bude volať, dôležitý je výsledok a úspech. Tento projekt by bez nás nikdy nevznikol a bez nás by sa nikdy nedostal ku General Motors. Odmietnuť nás by bola veľká chyba. V Amerike by to neprijali dobre,“ dodal Mario.

Súvisiace články

Diskusia