logo F1online.sk

Magnussen trpel neuropatickými bolesťami, príčinou bolo poskakovanie

Kevin Magnussen
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 6. 2022

Zdravotné problémy v dôsledku poskakovania monopostu? V tohtoročnej sezóne nič nezvyčajné. Aerodynamický fenomén v angličtine označovaný ako „porpoising“ sa týkal prakticky všetkých tímov, niektorí ním trpeli viac, iní menej. Na jazdcoch zanechal aj zdravotné následky. Taký Kevin Magnussen v dôsledku toho trpel neuropatickými bolesťami v jeho ruke a čeľusti.

Neuropatické bolesti alebo jednoducho bolesti nervov sa najčastejšie prejavujú ako pocit vystreľovania bolesti, bodania alebo pálenia. Niekedy môže byť náhla a prudká ako elektrický šok. Ľudia s neuropatickou bolesťou sú často citliví na dotyk alebo chlad a môžu pociťovať bolesť v dôsledku podnetov, ktoré by za normálnych okolností neboli bolestivé.

Podobne ako na mnohých ďalších, aj na Kevinovi Magnussenovi si vybral daň úvod sezóny a poskakovanie monopostu. Taký Lewis Hamilton po Veľkej cene Monaka povedal, že jeho zuby a čeľusť sú „hotové“.

„Hovoril som s Kevinom, myslím, že to bolo po Austrálii. Rozprával o tom, že trpí neuropatickými bolesťami vychádzajúcimi z ruky a čeľusti,“ povedal Dánov fyzioterapeut Nikolaj Madsen pre PlanetF1.com.

„Tušili sme, že je to dôsledok poskakovania. Miecha pri tom neustále tlačí na vaše nervy. Bavili sme sa o tom a Thomas (Jorgensen, ďalší Magnussenov fyzioterapeut, pozn. red.) s ním trénoval tri hodiny. Je však náročné pokúšať sa trénovať a pripravovať na toto poskakovanie.“

„Teraz je to už omnoho lepšie, keďže tím našiel spôsob, ako toto poskakovanie vyriešiť,“ dodal Madsen.

Magnussenov návrat do Formuly 1 je vskutku náročný. Dán si musel po roku mimo športu opäť zvykať na obrovské preťaženia, v dôsledku čoho bojoval s bolesťami krku. Madsen hovorí, že normálny človek nie je schopný pochopiť, aký tlak je na jazdca vyvíjaný počas pretekov a koľko sily musíte mať, aby ste vôbec dokázali zatočiť.

„Pred pár týždňami sme s Kevinom trénovali a ja som si povedal, že si sám vyskúšam jedno z jeho cvičení. Zabilo ma to! Také ťažké to bolo,“ hovorí Madsen.

„Musíte mať poriadnu výdrž, ale ide o veľmi špecifický pohyb, ktorý robí jazdec pri brzdení. Musíte tlačiť hlavu dozadu a potom sledovať vrchol zákruty. Treba otočiť hlavou vo chvíli, keď auto mení smer. Hovoríme tu o troch alebo štyroch rôznych pohyboch, nutnosti ohýbať a pohybovať s krkom. Celý čas pritom musíte hlavu držať,“ povedal Madsen.

Súvisiace články