Podľa Magnussena v Renaulte vládlo “toxické prostredie”
Tretí odchod Kevina Magnussena zo športu je už zrejme aj posledným. Vo Formule 1 tak pôsobil v troch tímoch: McLaren, Renault a Haas. Najspokojnejší bol určite v Haase, keďže z kokpitu McLarenu sa musel porúčať už po prvom roku a vydržať v Renaulte vraj nebolo ľahké.
Po zisku jediného kariérneho pódia v McLarene sa Kevinovi Magnussenovi prestalo dariť. V McLarene ho nahradil Fernando Alonso a Dán sa objavil na okruhoch opäť až v sezóne 2016 ako pilot Renaultu. Aj v žltom monoposte však vydržal len jeden jediný rok. Napokon presedlal do Haasu, kde bol vraj oveľa spokojnejší.
V roku 2020 opúšťal efjednotku druhýkrát, a dnes má za sebou tretí odchod. Na padok v Abú Zabí tak asi nemá najlepšie spomienky. “V skutočnosti je to tak, že ho mám rád,” povedal pre planetf1.com Kevin Magnussen. “Tu sa to všetko udialo, tu som pred trinástimi rokmi prišiel na svoj prvý test vo Formule 1 a bolo to veľmi vzrušujúce.”
“Mám veľa krásnych spomienok a musím povedať, že v roku 2020 to bolo fajn — v tom zmysle, že som bol šťastný. Tešil som sa na to, čo príde,” pokračoval bývalý pilot Haasu, ktorého lákal svet vytrvalostných pretekov. Teraz sa doň vráti zas ako pilot BMW v kategórii hypercar.
“Toto boli moje posledné preteky vo Formule 1, ale nebol som smutný. V roku 2014 som bol z celej situácie dosť deprimovaný. Tentoraz, teda dnes, sa tu však s vami bavím, pripomínate mi, že je to moje posledné vystúpenie, ale ja o tom tak veľmi nepremýšľam,” priznal zmierený Dán.
Hoci po nevydarenom roku 2014 cítil sklamanie, v rozhovore pre Autosport prezradil, že vtedy ešte stále sníval o zisku majstrovského titulu. “Stále som tomu veril. Chcel som každému ukázať, že som dostatočne dobrý na to, aby som dostal šancu vo veľkom tíme. Myslím si, že Haas bol na to skvelé miesto.”
“Nakoniec som sa vrátil späť do F1 s Renaultom, ale len na rok,” pokračoval Magnussen a vysvetlil, prečo tam dlhšie nevydržal. “Bolo to tam toxické. Mohol som pokračovať. Aj keď oni popreli, že by mi ponúkli zmluvu, ja vám môžem ukázať tú zmluvu, ktorú mi predostreli.”
Renault sa s Magnussenom nelúčil, bolo to naopak. “Všetko tam bolo toxické. Bol som rád, že som dostal šancu zamieriť do Haasu, našiel som tam stabilitu a podporu. To bol môj tretí rok vo Formule 1. Mal som 23 alebo 24 rokov, takže všetko bolo možné. Stále som veril, že všetko je možné. V istých chvíľach som mal aj pocit, že sa to uberá tým smerom.”
Rodák z Roskilde prezradil, že sa oňho zaujímalo Ferrari, keď hľadalo náhradu za Kimiho Räikkönena. “V prvej polovici roka 2018 sme mali ozaj dobré auto. Charles práve prišiel do F1 so Sauberom a jeho štart v prvej sezóne nebol zrovna skvelý. Ja som ho mal ozaj dobrý! A odrazu ma začalo kontaktovať Ferrari.”
“Znenazdajky som jazdil na ich simulátore — nie pre Haas, ale pre Ferrari! Skúmali ma. Hovoril som si, že dobre… Už som začínal byť nadšený z toho, kam sa to celé uberalo. Potom však Charles začal ísť bomby a mne sa už neozvali,” povzdychol si Magnussen.