Haas sa zásluhou Hülkenberga vrátil na šieste miesto Pohára konštruktérov
Haas to mal pred Brazíliou výborne rozohrané na zisk celkového šiesteho miesta v Pohári konštruktérov. Na Interlagose však zažil Alpine víkend snov a priebežne pripravil americký tím o historický úspech i dôležité milióny. Monopost VF-24 však v Las Vegas opäť ukázal svoju silu a univerzálnosť.
Spojenie tohtoročného Haasu a Nica Hülkenberga patrí k najpríjemnejším prekvapeniam. Nemecký veterán je takmer každý víkend na hrane najlepšej desiatky a získava pre svoj tím dôležité body. Výnimkou nebol ani víkend v Las Vegas, kde sa Hulk prepracoval do Q3 a napokon zaknihoval štyri body za ôsme miesto, čím Haas vrátil na šieste miesto Pohára konštruktérov.
„Som veľmi spokojný,“ povedal po pretekoch s úľavou Hülkenberg. „Myslím si, že viac sme dnes nemohli dosiahnuť. Boli sme piaty najlepší tím, s čím som veľmi spokojný. Máme za sebou čisté a dobre zrealizované preteky.“
„Ako sme očakávali, bolo to veľmi náročné na prácu s pneumatikami, najmä na drobenie tých predných. Myslím si, že všetci s tým mali plné ruky práce. My sme to však zvládli a vypracovali sme si malú rezervu na našich hlavných súperov. Mali sme tiež slušné tempo,“ dodal nemecký pretekár.
Haas ako piaty najrýchlejší tím je predstava, ktorá by nám na začiatku sezóny pripadala smiešna. Americký celok sa na domácej pôde vrátil o bodík pred Alpine na šieste miesto Pohára konštruktérov. Ešte však nie je koniec. Posledné dve veľké ceny prinesú tvrdý boj medzi Haasom, Alpinom a RB, ktoré momentálne delia len štyri body.
Práve s Júkim Cunodom zviedol Nico v nedeľu kľúčový súboj o dôležité body a nakoniec ho porazil. „Myslím si, že sme nad nimi mali miernu prevahu, ale nie veľkú. Je to tesné, ale s Júkim som pár kôl zvádzal zábavný súboj,“ povedal Hülkenberg.
„V nájazde do štrnástej zákruty na Stripe sa dobre bránil. Mali veľmi dobrú maximálku a taktiež dobrú trakciu na výjazde z dvanástej zákruty. Chcelo to pár pokusov, ale bolo to dobré a férové pretekanie,“ dodal Hulk.
Jeho tímový kolega Kevin Magnussen to po menej vydarenej kvalifikácii skúsil s alternatívnou stratégiou. Keď v 17. kole prvýkrát, a naposledy, prezul na tvrdé pneumatiky, čakal ho dlhý stint. Cieľom prešiel na dvanástom mieste a sám nevedel odpovedať na otázku, či s tímom zvolil správnu stratégiu.
„Neviem,“ pokrčil plecami dánsky pretekár. „Vždy je to ťažké povedať hneď po opustení kokpitu. Z auta to nevyzeralo dobre, ale keď si to celé prejdete, niekedy to vyzerá inak.“
„Určite si myslím, že na tvrdých pneumatikách sme mali dobré tempo, ale na stredne tvrdých som trpel hrozným drobením. Pokračoval som však ďalej a prišiel som o hromadu času. Na hardoch som všetko musel dobiehať, takže nemám pocit, že sme z toho vyťažili maximum,“ dodal Magnussen.