logo F1online.skF1online.sk

Magnussen priznal, že po odchode z McLarenu ho musela živiť priateľka

Kevin Magnussen
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 14:27

Kto by nechcel byť pilotom F1, zarábať si na živobytie pretekaním, byť slávny, podpisovať drahé sponzorské zmluvy a stať sa bohatým? Nič z toho však nie je samozrejmosť ani pre skutočných jazdcov v kráľovnej motoršportu. Kevin Magnussen prezradil, že v istom čase bol celkom na mizine a musel sa spoľahnúť na svoju priateľku.

Piloti F1 patria medzi najpopulárnejších športovcov na svete. Pre Kevina Magnussena však popularita nie je veľmi dôležitá. Napríklad na sociálnych sieťach je z hľadiska počtu sledovateľov medzi poslednými a na úrovni nováčikov, hoci svoj debut vo Formule 1 absolvoval už v roku 2014.

# Pilot Počet sledujúcich na IG (mil.)
1. Lewis Hamilton 38,5
2. Charles Leclerc 17,4
3. Max Verstappen 13,5
4. Carlos Sainz 10,9
5. Daniel Ricciardo 9,5
6. Lando Norris 9,4
7. Sergio Pérez 7,6
8. Fernando Alonso 7,3
9. George Russell 6,2
10. Pierre Gasly 5,4
11. Valtteri Bottas 4,7
12. Franco Colapinto 4,3
13. Oscar Piastri 3,1
14. Alex Albon 3,0
15. Júki Cunoda 2,6
16. Esteban Ocon 2,5
17. Ollie Bearman 2,4
18. Nico Hülkenberg 2,0
19. Kevin Magnussen 1,5
20. Kuan-jü Čou 1,5
21. Lance Stroll 1,4
22. Andrea Kimi Antonelli 1,1
23. Logan Sargeant 1,0
24. Liam Lawson 0,9
25. Gabriel Bortoleto 0,9
26. Jack Doohan 0,3
27. Isack Hadjar 0,2

“S touto stránkou Formuly 1 sa nestotožňujem — nestotožňujem sa s tým, že by som mal byť influencer. Vôbec,” vyhlásil Kevin Magnussen v rozsiahlom rozhovore o svojej kariére pre Autosport. Dánovi by skôr vyhovovalo jazdiť v kráľovnej motoršportu pred 50 rokmi, keď šlo len o šport a o nič iné.

Zo svojho postavenia rozhodne nežmýka toľko peňazí, koľko by mohol, ale radšej je sám sebou. “Som pilot a jazdím v aute. Cítil by som sa veľmi nesvoj, keby som sa tu mal prechádzať v oblečení Prada alebo nejakej inej módnej značky. Keby mi zaplatili veľa peňazí, dobre, možno by som si to obliekol, ale cítil by som sa veľmi zvláštne.”

“Formula 1 má aj svoju komerčnú stránku a naučil som sa v nej orientovať. V sponzoringu a obchodných dohodách je veľa peňazí, ale zistil som, že tieto drahé módne značky aj tak nechcú nič platiť, pretože sú také obrovské. Preto je lepšie spolupracovať s IT firmou,” znie Magnussenovo odporúčanie.

Každému vyhovuje niečo iné. Niekto sa vyžíva v tom, že je tvárou drahých produktov od svetových značiek. Magnussen zas hľadá pôžitok v samotnom pretekaní, ktoré bolo dlhé roky stredobodom jeho života.

“Načo to všetko? Vybudujete veľkú značku, stanete sa módnou ikonou a podobne… Myslím si, že niektorí ľudia si tým len hladkajú svoje ego,” pokračoval vo svojej rozprave influenceroch v športe. “Keď sa nad tým zamyslíte, tak my len pretekáme v monopostoch. Tie skutočne dôležité veci v živote sa nedejú tu.”

“Myslím si však, že toto nám je vštepované už od mladého veku, všetkým týmto jazdcom, že toto sme my. Je to naša identita. Vaše ego hladká, keď ste rýchli. Cítime sa dobre, keď sme rýchli, keď sme rýchlejší ako ostatní,” vysvetľuje Magnussen, ako funguje mozog pretekára. “Je to zvláštna vec, keď sa nad tým zamyslíte. Keď ste od niekoho rýchlejší a dáte ho dolu, máte z toho prekliate dobrý pocit! Neviem, čím to je, je to zvláštna vec. Keď sa však zamyslíte nad tým, čo tu v skutočnosti robíme, je to trochu triviálne.”

Aj napriek svojej sponzorskej odmeranosti sa Magnussen objavil v reklame na asistenčné služby, promoval výrobcu jácht, digitálnu banku alebo cloudové produkty. V Haase mal v uplynulom roku zarobiť necelých päť miliónov dolárov, čím sa jeho majetok rozrástol na približne 30 miliónov.

Kevin Magnussen dostal vo Formule 1 všetko, čo potrebuje. “Prinieslo mi to príležitosť žiť si život privilegovaného človeka. V prvom rade sa na to pozerám z perspektívy otca. Zabezpečujem svoju rodinu a môžem to robiť tým, že jazdím v aute, a stále si užívam život. To je obrovská výsada, ktorú nemá veľa ľudí. S deťmi môžem tráviť toľko času, koľko mi hrdlo ráči a stále máme jedlo na stole. To je najdôležitejšia vec, ktorú si odnášam z mojej kariéry, za to som najviac vďačný.”

Rodák z Roskilde, ktorý o sebe prezradil, že ako šestnásťročný pracoval ako zvárač, totiž vie, čo je to byť takpovediac na mizine. Keď ho McLaren po sezóne 2014 nahradil Fernandom Alonsom, Magnussen sa vrátil do svojho rodného mesta, kde v neľahkej situácii spoznal svoju životnú lásku.

“Pracovala ako čašníčka v reštaurácii,” hovorí o roku 2015, keď na štartovom rošte chýbal. “Po tom, čo som prišiel o miesto v McLarene, som s ňou začal flirtovať. Keď sme sa stretli, bol som dosť skleslý. Ona študovala, aby sa mohla stať učiteľkou. Ja som žil v jej malom byte. V podstate sa o mňa starala, nebolo to naopak.”

Do tejto situácie ho dostala mladícka nerozvážnosť, povedal by dnes Magnussen. “Celkom sa mi minuli peniaze. Veľkú časť zo svojich zárobkov som vyplatil môjmu investorovi. Bol som tiež mladý a hlúpy a zvyšok som minul. Minul som každý cent, ktorý som v tom roku [2014] zarobil. Po pár mesiacoch nasledujúceho roka mi skrátka došli peniaze.”

“Nemal som žiaden príjem a banka mi zablokovala všetky kreditky. Keď som dostal ponuku od Tota [Wolffa] odjazdiť rozstrelový test v DTM s Mercedesom, nemohol som si dovoliť ani letenku na nízkonákladovku. Oni mi ju zaplatila,” priznáva otvorene, čo sa dialo v závere roka 2015. “Požičal som si jej kreditku, aby som na ten test mohol ísť, kúpiť si jedlo a benzín do auta z požičovne. Bola naozaj úžasná.”

Magnussen napokon do DTM nezamieril. Na prelome januára a februára 2016 sa mu podarilo dohodnúť s Renaultom na ročnom kontrakte, aby v tíme nahradil Pastora Maldonada. Vtedy ešte stále veril, že sa raz môže stať majstrom sveta.

Dnes opúšťa padok bez titulu, bez víťazstva a dokonca len s jedným pódiom zo svojich debutových pretekov, ale bohatší o životné skúsenosti. “Došlo mi to až v posledných pár rokoch. V minulosti som sa veľmi zúfalo chcel udržať v F1 a dosiahnuť svoje ciele. Myslel som si, že od toho závisí vaše šťastie v živote. Bola to veľká úľava, keď som vyšiel z tejto bubliny a uvedomil som si, že to od toho vôbec nezávisí. Je to pekná vec, keď ju máte, ale nie je to nutnosť.”

“Pozerám sa na to z dvoch uhlov. Svojím spôsobom som nedosiahol svoj cieľ a je to mrzuté. Trochu ma to škrie a vždy bude, ale je to v pohode. Keď sa pozriem, čo som si z toho odniesol, je ťažké cítiť nejaké negatívne emócie. Keď sa na to pozriem z toho uhla pohľadu, hovorím si: ‘To bola bomba!'” dodal.

Súvisiace články

Diskusia