logo F1online.skF1online.sk

Najdôležitejšia trať priniesla Williamsu tie najhoršie správy

Alex Albon a Nicholas Latifi
© Twitter/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 5. 2022

Williams sa v roku 2022 vrátil tam, kde strávil roky 2018 až 2020, teda na úplný chvost štartového poľa. Po šiestich podujatiach môžeme s istotou povedať to, čo sme už beztak vedeli. Spomedzi desiatky tímov je balík stajne z Grove najslabší. Barcelona bola v tomto smere dôležitým meradlom a potvrdila najhoršie obavy.

Pri pohľade na akúkoľvek štatistiku je jasné, ktorý tím je v úvode novej sezóny ten najpomalší. Williams sa v tejto sezóne dostal len raz do Q2, keď sa to v Bahrajne podarilo Alexovi Albonovi. Odvtedy sa priemerná kvalifikačná strata jazdcov tohto tímu zvyšovala a v Španielsku bola úplne najvyššia.

Pilot stajne Nicholas Latifi označil Barcelonu ako „referenčný okruh“ a po stránke aerodynamiky je táto trať určite veľkou skúškou. Tou však monopost FW44 neprešiel.

„Absolútne,“ odpovedal Latifi na otázku, či výkonnosť na čisto aerodynamickom okruhu (akým Barcelona aj je) v plnej nahote odhalila slabiny monopostu. „Alex má za sebou niekoľko dobrých pretekov, za čo vďačí skvelému manažmentu z jeho strany.“

„Toto je však referenčný okruh a musíte tu do auta vložiť všetok prítlak, ktorý máte k dispozícii. Stále patríme k tým najrýchlejším tímom na rovinkách, čo ukazuje, že potrebujeme viac prítlaku. V zákrutách sme totiž omnoho pomalší než ostatní, hlavne v tých vysokorýchlostných. Kvôli tomu je manažovanie pneumatík veľmi náročné a neustále sa kĺžete,“ hovorí Latifi.

Pre Williams je toto určite tá najhoršia správa, akú mohli na začiatku novej éry dostať. Tím zaostáva po stránke aerodynamiky a prítlaku, čo je určite oblasť, v ktorej strácať nechcete. Dobrou správou je aspoň to, že Williams bol na barcelonskej cieľovej rovinke druhý najrýchlejší po Lewisovi Hamiltonovi. Zlá správa však hovorí, že monopost FW44 bol absolútne najpomalší vo všetkých troch sektoroch.

„Je to síce trochu závislé od okruhu, ale toto auto istotne má pri prejazde zákrutami niektoré charakteristiky, ktoré by sme určite radšej nemali,“ priznal šéf pre výkonnosť monopostov tímu Dave Robson.

„V priebehu sezóny sme sa snažili pochopiť, do akej miery to bolo zapríčinené našimi rozhodnutiami a ako to môžeme urobiť inak. Existuje tak priestor na pomerne jednoduché zlepšenie. Pracujeme na tom a teraz máme celkom dobrú predstavu, čo potrebujeme urobiť a práve dokončujeme náš plán toho, ako to urobiť čo najefektívnejšie,“ dodal Robson.

Súvisiace články

Diskusia