Kam sa podeli vulgarizmy? Možno len nezapínam vysielačku, hovorí Cunoda | Magazín F1 - F1online.sk

Kam sa podeli vulgarizmy? Možno len nezapínam vysielačku, hovorí Cunoda

fotka k článku undefined
zdroj: Getty Images/Red Bull Content Pool

Minuloročnú sezónu zakončil japonský mladík Júki Cunoda s 32 bodmi na svojom konte, pričom hneď 12 z nich získal na posledných pretekoch v Abú Zabí. Po väčšinu ročníka sa nesmierne trápil, zaostával za tímovým kolegom Pierrom Gaslym a dopustil sa tiež niekoľkých chýb. Na začiatku sezóny 2022 je však v omnoho lepšej forme.

Jeho monopost síce nepatrí v strede poľa ani zďaleka k najlepším a trápia ho aj problémy so spoľahlivosťou, no Júki napriek tomu v troch pretekoch pozbieral desať bodov. Áno, v troch pretekoch, keďže v Saudskej Arábii kvôli sérii porúch vynechal ako kvalifikáciu, tak preteky.

Ako povedal aj šéf tímu Franz Tost, AlphaTauri momentálne zaostáva za najlepšími v strede poľa „o dva kroky“. Tešiť ho môžu aspoň výkony jeho pilotov.

„V porovnaní s minulým rokom urobil Júki veľký krok vpred. Pri pohľade na túto sezónu musím povedať, že pokračuje vo svojom vývoji a jeho výkonnosť je naozaj dobrá,“ povedal Tost.

S týmto záverom súhlasí aj sám Cunoda, ktorý v porovnaní s minulou sezónou robí veľa vecí inak. „Povedal by som, že v porovnaní s vlaňajškom sa omnoho viac kontrolujem,“ povedal Cunoda, ktorého cituje Motorsport.com.

„Vlani v tomto čase som nemal všetko úplne pod kontrolou. Nevedel som, čo vlastne robím a v každom kole som tlačil až úplne na hranu a tak sa stali všetky tie veci.“

„V skutočnosti som sa však vďaka tomu zlepšil, takže pre mňa ako jazdca to bola dobrá lekcia. Upadol som do negatívnej špirály, no urobil som ďalší krok a preto dnes dokážem zbierať body. Myslím, že v porovnaní s minulou sezónou je to pre mňa veľký krok vpred, hlavne v pretekovom tempe,“ hovorí japonský pretekár.

V porovnaní s vlaňajškom došlo aj k ďalšej zmene. V tomto roku zatiaľ neprišla žiadna plamenná vysielačka plná vulgarizmov. Nečakajte však, že sa „japonského býka“ podarilo skrotiť.

„Možnože v aute stále kričím, len nezapínam vysielačku. Snažím sa však byť pokojnejší. Samozrejme, že inžinierov som rešpektoval aj predtým, ale teraz sa ich snažím rešpektovať ešte viac. Uvedomil som si, že nemá žiaden zmysel kričať do vysielačky. Je lepšie to povedať pokojne,“ povedal Cunoda.