logo F1online.skF1online.sk

O nastavení agresívnejších motorových režimov uvažuje aj Mercedes

Lewis Hamilton
© LAT Images/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 5. 2022

Najdôležitejšie komponenty pohonných jednotiek sú od 1. marca zmrazené a zvyšné budú nasledovať 1. septembra. Dodávatelia motorov tak v najbližších troch rokoch nemôžu robiť žiadne zmeny zamerané na výkonnosť, povolené sú len vylepšenia za účelom zlepšenia spoľahlivosti. Avšak dobrá spoľahlivosť so sebou prináša možnosť nastaviť pohonné jednotky agresívnejšie. Presne na tom momentálne pracujú vo Ferrari a aj v Mercedese.

Scuderia nasadila v Imole Carlosovi Sainzovi nový (v poradí druhý) spaľovací motor a Charles Leclerc k tomuto kroku pristúpi v Miami. Podľa dostupných informácií je Ferrari so spoľahlivosťou svojich motorov veľmi spokojné, a tak má byť tento druhý motor nastavený na o trochu vyšší výkon. Šéf traťových inžinierov Mercedesu Andrew Shovlin médiám odhalil, že v Brixworthe majú podobný plán.

„Toto je niečo, čo neprestajne analyzujeme,“ povedal na margo potenciálu tohtoročnej pohonnej jednotky, ktorá sa v doterajšom priebehu blysla „len“ svojou spoľahlivosťou.

„Homologácia pohonných jednotiek nám nebráni skúmať možnosti, ako môžeme lepšie využiť motorové módy, či nemôžeme urobiť viac a získať niečo navyše prostredníctvom rozličných motorových máp.“

„Nie sme dostatočne rýchli a keď nie ste dostatočne rýchli, sledujete všetky dostupné oblasti, ktoré vám umožnia sa zlepšiť. Úlohou motorárov je zamerať sa na to a hľadať spôsoby, ako to môžeme doladiť a dosiahnuť nejaké zisky. Takisto po stránke šasi máme rozbehnutých množstvo rozličných projektov, ktorými sa snažíme posunúť vpred,“ doplnil Shovlin.

Pred víkendom v Imole Mercedes informoval, že do Talianska priviezol nejaké drobné úpravy, ktoré však nemali žiadny zásadný vplyv na poskakovanie monopostu W13. Shovlin však upokojuje, že tieto upgrady ani nemali priniesť nič revolučné.

„Toto bol z našej strany štandardný aerodynamický vývoj. Na problémoch s poskakovaním pracujeme osobitne. Vedeli sme, že vylepšenia, ktoré sme priviezli, na to nebudú mať vplyv. Stále však tvrdo pracujeme na tom, aby sme tomuto problému prišli na koreň, rovnako tak problému so zahrievaním pneumatík, čo je ďalšia slabina nášho monopostu,“ povedal Shovlin.

Súvisiace články

Diskusia