Vasseur: Naši súperi sa pohrávali s FIA, hmotnostný limit bol dosiahnuteľný | Magazín F1 - F1online.sk

Vasseur: Naši súperi sa pohrávali s FIA, hmotnostný limit bol dosiahnuteľný

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Alfa Romeo

Hmotnosť monopostov bola (a stále je) na štarte sezóny 2022 dôležitou témou. Je zrejmé, že na úvodných pretekoch v Bahrajne spĺňal toto kritérium iba C42 z dielne Alfy Romeo. Tejto stajni sa preto vôbec nepozdávalo, keď FIA dokonca dvakrát pristúpila k zvýšeniu minimálnej váhy. Tá pritom nebola vôbec taká nedosiahnuteľná, ako sa niektorí tvárili, aspoň to tvrdí šéf stajne Frédéric Vasseur.

Hlavnými príčinami zvýšenia minimálnej hmotnosti v porovnaní s rokom 2021 sú nové a ťažšie kolesá, a takisto nové bezpečnostné prvky. Pôvodne mali tieto monoposty vážiť najmenej 792 kilogramov (plus jazdec), potom to FIA zvýšila na 795 a napokon v predvečer novej sezóny dokonca na 798 kilogramov. Federácia tak podľahla tlaku väčšiny tímov, ktorý však podľa Alfy Romeo nebol vôbec nevyhnutný.

„Ak mám byť úprimný, tak nerozumiem všetkým tým komentárom, pretože keď navrhujete pretekárske auto, je váha zakaždým cieľom číslo jedna,“ prehlásil v rozhovore pre Autosport Frédéric Vasseur.

„Nikoho nemohol váhový problém na poslednú chvíľu zaskočiť, myslím, že niektoré tímy hrali s FIA hru očakávajúc, že federácia v poslednej chvíli zvýši váhový limit ešte viac.“

„Niečo také by však bolo celkom nefér, pretože v priebehu vývoja nášho projektu sme prijali určité rozhodnutia, ktoré boli previazané takisto s hmotnosťou. Takto to však vo svete Formuly 1 chodí, každý sa tu snaží hrať svoje hry,“ dodal Vasseur.

Podľa názoru francúzskeho šéfa švajčiarskeho celku je „úplne jasné“, že dôvodom nesplnenia hmotnostného limitu zo strany väčšiny tímov v padoku nie sú prísne obmedzenia, ktoré so sebou priniesla nová éra, ale rozhodnutia inžinierov pri konštrukcii nových monopostov.

„Bolo úplne jasné, že hmotnostný limit je dosiahnuteľný a nadváha nie je nevyhnutná. Ak niektoré tímy nie sú na limite, je to preto, že siahli po iných možnostiach, ktoré zahŕňajú iné výhody, aj keď s hmotnosťou navyše,“ povedal Vasseur.