logo F1online.sk

V Mercedese majú rešpekt pred horúcim počasím

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes-AMG F1
Milan Kubala
Milan Kubala24. 7. 2020

Hoci je leto, tímy zatiaľ poriadnu páľavu na doterajších veľkých cenách nezažili. Prichádza však august a preteky v Španielsku či Taliansku, kde by teploty mohli narobiť problémy. Práve z nich majú rešpekt aj v Mercedese.

Okrem problémov s chladením, ktoré po minulé roky trápili Mercedes, pôsobia vyššie teploty aj na pneumatiky. Tie sa rýchlejšie opotrebúvajú. V súvislosti s pneumatikami treba pripomenúť ešte jeden dôležitý fakt, a tým je systém DAS. Chladné počasie tímu z Brackley vyhovuje, pretože pneumatiky vie rýchlejšie zohriať aj práve vďaka tomuto mechanizmu. Ak bude horúco, DAS Mercedesu pri príprave gúm tak veľmi nepomôže.

“Poznamenal by som, že zatiaľ sme boli na dvoch pomerne chladných okruhoch,” hovoril James Allison, technický riaditeľ Mercedesu, na brífingu po Veľkej cene Maďarska. “O trochu teplejšie bolo na prvých pretekoch, no to bola zároveň tá veľká cena, na ktorej sme boli najmenej presvedčiví. Chceli by sme vedieť, akí budeme rýchli na rozpálenej trati. A či predvedieme takú úroveň manažmentu pneumatík a tempo, aké sme vykázali v úvodných pretekoch sezóny.”

V Rakúsku sme videli mnoho vypadnutí súvisiacich so spoľahlivosťou. Mercedesu sa zatiaľ na tomto fronte darí, Lewis Hamilton s Valtterim Bottasom zatiaľ videli šachovnicovú vlajku v každých pretekoch tejto sezóny. James Allison aj napriek tomu upozorňuje, že Mercedes ešte nemá vyhrané.

“Myslím si, že keby si počas prvého víkendu vedľa nás ktokoľvek sadol, ani by mu nenapadla myšlienka, že je to zo strany Mercedesu len akási procesia. Videl by nás, ako sa zúfalo bojíme o auto a jeho možnosti dokončiť čo i len jedny preteky,” pokračuje britský inžinier. “Nad každým autom visí prakticky v každom kole Damoklov meč. Sú to experimentálne vozidlá, ktoré vás môžu zaskočiť v mnohých smeroch. Alebo sklamete sami seba, že ste to vopred nečakali. Veľmi dobre pamätáme na to množstvo slabých miest.”

Tímy musia rozriešiť jednu dôležitú otázku, a tou je určenie dátumu, kedy prestanú vyvíjať aktuálne monoposty a koncentrujú sa na ďalšiu éru efjednotky. “Každý bude mať svoj názor na to, ako dlho má vyvíjať. Čakajú nás pomerne veľké technické aj finančné zmeny. Čo sa rozhodnete spraviť tento rok, určite ovplyvní to, čo sa stane budúci rok. Naše interné rozhodnutia ovplyvnia aj druhú polovicu šampionátu. Ostatní sa možno rozhodnú inak.”

Mercedes má už v oboch šampionátoch pohodlný náskok, ale Allison pripomína, že netreba zaspať na vavrínoch. Konkurencia je vraj veľmi blízko a hlavne v prípade Red Bullu môže odstránenie aktuálnych problémov s ovládateľnosťou monopostu odomknúť ohromný potenciál červených býkov.

“V kvalifikácii sme počas posledných veľkých cien vyzerali byť veľmi silní. V deň pretekov to je o čosi ťažšie. Ten náskok už nie je taký veľký ako v kvalifikácii,” vysvetľuje Allison. “Z pohľadu celkového výkonu tímu sme o kúsok viac vpredu než vlani či predvlani. Povedal by som však, že je to skôr spôsobené tým, že sa konkurencia trápi, a nie, že by sme my spravili niečo ohromné.”

“Obyčajne viete napraviť niečo, čo sa trochu nepodarilo. Medzera môže byť teraz veľká, ale rýchlo sa zmenší, ak dokážu zmierniť napríklad tú nestabilitu, ktorú niekedy vidíme v prípade Red Bullu,” dodal.

Súvisiace články