Tosta šokovala nespoľahlivosť motorov: V testoch sme nemali problémy
![Christian Horner a Franz Tost](/_next/image?url=https%3A%2F%2Ff1spravy.sk%2Fwp-content%2Fuploads%2FSI202204090059_hires_jpeg_24bit_rgb.jpg&w=3840&q=90)
![Matúš Pavlík](/_next/image?url=https%3A%2F%2Ff1spravy.sk%2Fwp-content%2Fuploads%2Fc156fvc8f_matus_pavlik_200.png&w=420&q=75)
Zohrá spoľahlivosť kľúčovú rolu v tohtoročnom majstrovskom boji? Vlani sme sa nachádzali na konci vývojového cyklu, kvôli čomu neboli technické poruchy také časté. V tomto roku sú však monoposty úplne nové a pohonné jednotky bežia na nové palivo. Očakávalo sa teda, že so zmenami môže byť spoľahlivosť významným faktorom a na prvých troch veľkých cenách ňou aj skutočne bola. Dosť bolestivo na to doplatil Red Bull a aj jeho sesterský tím AlphaTauri.
Pohonné jednotky Ferrari a Mercedesu zatiaľ bežia bez väčších problémov, kým motory Red Bullu a Renaultu mali nemalé problémy. Takého Maxa Verstappena už stáli nejakých 36 bodov za dve druhé miesta v Bahrajne a Austrálii. V celkovom hodnotení je tak až na šiestom mieste so stratou 46 bodov na Charlesa Leclerca.
Komplikácie postihli aj druhý tím s pohonným jednotkami Red Bull Powertrains – Scuderiu AlphaTauri. Pierre Gasly kvôli problému s motorom nedokončil Veľkú cenu Bahrajnu. Júki Cunoda z rovnakého dôvodu v Saudskej Arábii vynechal ako kvalifikáciu, tak preteky.
„Barcelonské aj bahrajnské predsezónne testy sme absolvovali bez problémov a odjazdili tisíce kilometrov. Avšak teraz, keď sezóna začala, v každých pretekoch nás postihli nejaké problémy so spoľahlivosťou,“ vyhlásil boss AlphaTauri Franz Tost.
„V Bahrajne zachvátili plamene batériu v Pierrovom monoposte a v Saudskej Arábii sa nám nejakým spôsobom podarilo prísť hneď o dva motory.“
„Toto je pre nás naozaj veľký šok, pretože Júki musel štartovať zozadu a to určite nie je spôsob, akým chcete sezónu začať,“ povedal Tost.
Podľa dostupných informácií nasadil Júki Cunoda už druhý kus z každého komponentu pohonnej jednotky. Jeho tímový kolega Pierre Gasly nasadil druhý kus z každého komponentu s výnimkou spaľovacieho motora. Sergio Pérez nasadil druhé turbo a druhé MGU-H, kým Max Verstappen zatiaľ po výmene nesiahol.
Nie je to najlepší začiatok ani pre Red Bull Powertrains. Podľa vedenia tímu spolu menované poruchy nijak nesúviseli. Ani nevieme, či je to v tejto fáze sezóny dobrá alebo zlá správa.