Allison: Za slabú maximálku nemôže motor, ale zadné krídlo | Magazín F1 - F1online.sk

Allison: Za slabú maximálku nemôže motor, ale zadné krídlo

fotka k článku undefined
zdroj: Mercedes

Vystúpenie Mercedesu v doterajšom priebehu sezóny nebolo nijak oslnivé. V monoposte W13 však nepochybne drieme veľký potenciál, ktorý sa v tíme snažia odomknúť. Jednou z najväčších slabín Mercedesu v doterajšom priebehu sezóny bola rýchlosť na rovinkách, ktorej príčinou však podľa technického riaditeľa tímu Jamesa Allisona nie je pohonná jednotka, ale silný aerodynamický odpor.

Partička z Brackley ústami svojho technického riaditeľa odpovedala po Veľkej cene Bahrajnu na viaceré otázky fanúšikov v tradičnom debrífingu. Jeden z nich sa spytoval, prečo je monopost W13 taký pomalý na rovinkách. „Myslím si, že z väčšej časti je dôvodom veľkosť nášho zadného krídla,“ odpovedal Allison.

„Keď sledujete monoposty na cieľovej rovinke ako idú jeden za druhým a pozriete sa na veľkosti zadných krídel jednotlivých tímov, tak si všimnete, že naše bolo najväčšie. Zadné krídlo je významný faktor pokiaľ ide o to, aký odpor vzduchu monopost má,“ vysvetlil Allison.

„Samozrejme, rozdielov bude viacero, malé rozdiely môžu byť aj vo výkone pohonných jednotiek. Nemyslím si však, že niektorý z tímov presne vie, aké sú čísla. Ak by aj vedel, boli by malé alebo žiadne. Naproti tomu pri zadných krídlach tie rozdiely môžete vidieť a naše sú najväčšie.“

Je zrejmé, že Mercedes sa pri ladení svojho monopostu ešte nedostal tam, kam chce. To je aj dôvod, prečo inžinieri nasadili v Bahrajne balík s čo najväčším prítlakom.

„Mohli by ste sa opýtať, prečo používame najväčšie krídla? A keď už máme tie najväčšie, prečo sme v aute nemali takú výkonnosť, v akú sme dúfali? Nuž, to je otázka za milión. Investovali sme množstvo času a úsilia v snahe auto čo najviac zrýchliť, ale zatiaľ sa nám nepodarilo vytvoriť nič konkurencieschopné,“ hovorí Allison.

„Momentálne musíme používať veľké krídla a zabezpečiť si tým dostatočný prítlak na čo najlepší čas na kolo. S trochou šťastia v nasledujúcich niekoľkých pretekoch výrazne vylepšíme naše auto, čo nám umožní nasadiť menšie krídlo a zvýšiť našu rýchlosť na rovinkách,“ dodal Allison.