Marko o výjazdoch Verstappena z boxov: Bola to naša chyba, nie jeho | Magazín F1 - F1online.sk

Marko o výjazdoch Verstappena z boxov: Bola to naša chyba, nie jeho

fotka k článku undefined
zdroj: Red Bull Content Pool

V Red Bulle si pri spätnom pohľade vyhodnotili, že sa mýlili, keď Maxovi Verstappenovi po výjazdoch z boxov radili, nech na to príliš netlačí a šetrí si pneumatiky. Holanďan tým pravdepodobne prišiel o šancu predbehnúť vedúceho pretekára Charlesa Leclerca na Ferrari. Chybu priznáva aj poradca tímu Helmut Marko.

Verstappen dvakrát zašiel do boxov o jedno kolo skôr ako jazdec Scuderie v nádeji, že čerstvé pneumatiky mu pomôžu priblížiť sa k svojmu súperovi, ale Holanďan ho ani v jednom prípade nedokázal predbehnúť. Dvojica zvádzala niekoľko strhujúcich a krásnych súbojov koleso na koleso, čo mnohých fanúšikov zdvíhalo zo stoličiek.

Monačan v oboch prípadoch napokon získal náskok, z čoho ostal aktuálny majster sveta viditeľne frustrovaný. Vo vysielačke svojmu inžinierovi adresoval ostré slová. „Dvakrát som na to pri výjazde netlačil a nie som vpredu! Už to opäť nikdy neurobím!“

Po pretekoch Marko uznal, že Red Bull nemal požiadať svojho jazdca, aby v tejto situácii obmedzil svoje tempo. Boli k tomu ale nútení vzhľadom na silu konkurenčného tímu z Maranella. „Všetko bolo o stratégii z našej strany. Takže to bola naša chyba, nie Maxova. Skutočne sme mu povedali, aby sa počas svojho výjazdu držal späť. Keby jazdil normálnym tempom, bol by pred Leclercom. Keď ste vpredu, je to úplne iný príbeh.“

„Naša degradácia pneumatík bola neuveriteľne vyššia než u Ferrari a ich výkon motora bol tiež veľmi pôsobivý. Ale aj tak, keby bol Max pred Leclercom, možno by to bol iný príbeh,“ ľutoval Rakúšan.

Šéf Red Bullu Christian Horner sa v nedeľu plne stotožnil s Markovými pripomienkami a uznal, že tím daný moment nezvládol. Na druhej strane, veľmi by mu to aj tak nepomohlo. „Problém je v tom, že je to vždy o rovnováhe, čokoľvek totiž z pneumatiky vyťažíte na začiatku stintu, stratíte neskôr. Myslím si, že sme podcenili undercut, ale podľa mňa Ferrari dnes malo také tempo, že keby sme získali prvú pozíciu na trati, predbehli by nás. My sme dnes jednoducho nemali takú rýchlosť.“

Verstappen si vo vysielačke vylial zlosť na svojho pretekového inžiniera, no po veľkej cene vysvetlil, že to nebolo osobné. „Nič v sebe nezadržiavam, v aute hovorím, čo si myslím. Nebol som spokojný s tým, čo sme spravili, ani s balansom auta, ani so stratégiou. Toto nebolo mierené na GP (Gianpiera Lambiaseho, pretekového inžiniera, pozn. red.), mám s ním dobrý vzťah, ale on je jediný, komu môžem niečo povedať. Máme čo analyzovať.”

V konečnom dôsledku by ani predbehnutie Leclerca neznamenalo pre Red Bull víťazstvo. Verstappenovi sa síce v záverečných kolách po odchode safety caru ponúkla potenciálna posledná šanca dostať sa pred svojho rovesníka, ale technické problémy definitívne zmarili jeho úsilie a z pretekov musel odstúpiť. Podobne na tom bol o pár chvíľ neskôr jeho tímový kolega Sergio Pérez.