McLaren prezradil, prečo rýchlostne nestíha
McLaren patrí po prvej kvalifikácii novej éry F1 medzi najväčšie sklamania. Úvodný víkend v Bahrajne britskej stajni zatiaľ vôbec nevychádza. Otázkou je, či slabá rýchlosť súvisí s charakteristikou okruhu, alebo so samotným monopostom MCL36.
Pritom po prvých testoch v Barcelone boli na tom „papájoví“ z pohľadu časov i spoľahlivosti dobre. Veci sa začali kaziť na oficiálnych testoch v Bahrajne a negatívny trend pokračuje aj pri úvodnom víkende sezóny.
„Testy v Barcelone dopadli dobre aj vďaka tomu, že miestna trať nahrávala našim silným stránkam,“ povedal technický riaditeľ tímu James Key. Zdá sa, že McLarenu nesedia predovšetkým pomalé zákruty. „Musím povedať, že sme v Bahrajne zostali prekvapení. Zatiaľ prežívame ťažký víkend. Prišli sme sem v pozícii, keď sme boli oproti súperom pozadu. Minulý týždeň sme totiž nemohli poriadne testovať, celý program nám narušili problémy s brzdami.“
Vo Wokingu boli nemilo prekvapení z toho, čo videli na aute už počas oficiálnych testov. Naviac, ťažkosti s brzdami nepredstavovali hrozbu len z pohľadu spoľahlivosti. Tím kvôli nim nenazbieral potrebné a cenné dáta, ktoré by využil pri optimálnom nastavení auta.
McLaren teda na rozdiel od ostatných išiel do Bahrajnu v prvých pretekoch novej éry s oveľa menším objemom dát a akoby trochu do neznáma. Zatiaľ to tak na trati aj vyzerá. „Vedeli sme, že pri teplotách predných bŕzd budeme na hrane. Pri testoch však vyleteli do výšin, o akých sme nechyrovali. Museli sme to opraviť. Trčali sme v garáži a nemohli sme splniť nič z plánu, ktorý sme mali z pohľadu optimalizácie auta pre Bahrajn. Nemali sme čas, ktorý sme potrebovali pre jazdcov i tím,“ pokračoval James Key.
Slabá výkonnosť však nie je len dôsledkom problémov z testov. Novému MCL36 jednoducho chýba grip. „Je tu výkon, ktorý sa dá nájsť. Nepoviem, že všetko je perfektné a toto sa deje len kvôli trati, ktorá svojou charakteristikou poukázala na naše slabiny. Je to všeobecnejšia záležitosť.“
Fanúšikovia britského tímu, ktorý sa počas posledných troch sezón neustále zlepšoval, musia prehĺtať horkú pilulku. V nedeľu to bude pre Landa Norrisa a Daniela Ricciarda veľmi ťažké.
„Auto ako také funguje dobre. Mechanicky aj aerodynamicky robí to, čo má. Jazdci nehlásia extrémy pri vyvážení či náročnosti riadenia, ktoré sme registrovali v posledných rokoch. Monopost je oveľa viac konzistentný. Potrebujeme však viac gripu, mechanického aj aerodynamického. V Barcelone sa to vďaka typológii zákrut ukázalo menej, v Bahrajne sa to prejavuje viac,“ uzavrel technický riaditeľ McLarenu.