logo F1online.sk

Predsezónne testy F1: Vo štvrtok najrýchlejší Gasly

Pierre Gasly
© Twitter/AlphaTauri
Milan Kubala
Milan Kubala10. 3. 2022

Kolotoč Formuly 1 sa nám presunul na bahrajnský okruh Sachír, na ktorom sa najlepšie rozbehol Pierre Gasly. Francúzovi sa v prvý deň jázd podarilo zaknihovať najrýchlejší čas 1:33,902, ktorým prekonal dvojičku z Ferrari v poradí Carlos Sainz, Charles Leclerc. Gaslymu sa darilo aj z pohľadu počtu odjazdených kôl, keďže ich ako jeden z troch pilotov nazbieral viac ako sto.

AlphaTauri zaznamenala viac-menej bezproblémový deň. Pierre Gasly na sa na najmäkšej zmesi C5 vyšplhal na čelo rebríčka, na ktorom trónil s takmer polsekundovou stratou. Musíme však pripomenúť, že obaja piloti Ferrari vo svojom najlepšom kole obuli prostredné pneumatiky o tvrdosti C3.

Štvrté miesto patrilo Lanceovi Strollovi (C5), ktorý popoludní spôsobil jednu červenú vlajku. Z monopostu mu totiž odletel panel s aerodynamickými senzormi, ktorý musel prísť vyzdvihnúť až jeden z maršálov. Stroll spolu s Vettelom (C3) odjazdili 89 kôl, čo bol štvrtý najslabší výkon.

Piate miesto patrí Alexovi Albonovi (C4) so 104 kolami na konte pred smoliarom Landom Norrisom (C2). McLaren nemôže byť spokojný. Daniel Ricciardo odriekol účasť na dnešných testoch, keďže sa necítil dobre, čo hneď ráno spôsobilo isté zdržanie. Norrisa navyše trápili problémy s brzdami, ktoré mu nedovolili odjazdiť viac ako 50 kôl.

Valtteri Bottas (C3) na siedmom mieste a Kuan-jü Čou (C3) na štrnástom v prvom rade zbierali kilometre, ktoré im po Barcelone chýbali ako soľ. A boli v tom úspešní; viac si ich pripísali len v Red Bulle a Mercedese.

Russell (C3) s Hamiltonom (C3) skončili na deviatej a jedenástej pozícii, rozdelil ich Sergio Pérez (C3), ktorý v závere programu nešikovne odstavil svoj monopost. Počas fázy VSC sa na studených pneumatikách roztočil a pomaly cúval až do štrku, odkiaľ sa nedokázal vyhrabať.

Slabý štvrtok zaznamenal Alpine. Esteban Ocon (C2) ráno odjazdil 42 kôl a Fernando Alonso popoludní ešte menej. Španiel (C3) strávil 90 minút v garáži. Hovorilo sa o problémoch s pohonnou jednotkou, chladením aj rozsiahlymi zmenami v nastaveniach, oficiálne vyjadrenie ešte nemáme.

Haasu sa napokon podarilo dať monopost dokopy, popoludní vyrazil na trať Pietro Fittipaldi (T – testovacia zmes Pirelli). Tímy sa tiež dohodli, že americký tím si bude môcť zameškané štyri hodiny nahradiť, a to tým, že si v piatok a v sobotu predĺži program o dve hodiny.

Aj dnes sme videli množstvo problémov s poskakovaním. Za všetko hovorí nasledujúci pohľad do kokpitu Pierra Gaslyho:

Sumárne výsledky prvého dňa:

https://pbs.twimg.com/media/FNgCG8BVUAQ-_Yx?format=jpg&name=medium

Ráno najrýchlejší Leclerc

Prvé štyri hodiny testov v Bahrajne patrili Ferrari a Charlesovi Leclercovi, ktorý bez väčších problémov odjazdil 64 kôl a pridal k tomu aj najrýchlejší čas 1:34,531. Monacký jazdec zaznamenal úspešný štart, no niečím takým sa nemôžu pochváliť všetci.

Vo štvrtok ráno sme na trati nevideli Haas, ktorému neprišla technika načas. Monopost ešte stále nebol poskladaný, no mechanici horúčkovito pracovali na tom, aby popoludní úspešne vyslali na okruh Pietra Fittipaldiho. Uvidíme, či sa im to podarí stihnúť.

Problémy mali aj v McLarene. Dnes ráno mal jazdiť Daniel Ricciardo, no Austrálčan sa necítil dobre a tak ho musel zaskočiť Lando Norris. Zrejme z tohto dôvodu papájový monopost vyrazil na trať ako posledný, no veľmi veľa kôl neodjazdil. Keď preťal cieľovú čiaru 21. raz, zamieril do boxov, kde mechanici začali pracovať na jeho predných brzdách.

Ostatné stajne mali oveľa lepšie dopoludnie. Mnohí intenzívne zbierali dáta aj s pomocou aerodynamických senzorov či flow-viz náterov. Viaceré tímy sa ešte stále trápili s poskakovaním monopostov a skúmali ohýbanie podlahy.

Najrýchlejší čas zo zvyšných jazdcov pridal Alex Albon, ktorý mal však mierne problémy s teplotou v kokpite; na konci prvej hodiny ho začalo páliť sedadlo.

Tretí skončil Sebastian Vettel, ktorý mnohokrát prebrzdil a vôbec nepôsobil dojmom, že sa vo svojom Aston Martine cíti ako doma, pred Sergiom Pérezom a Lewisom Hamiltonom. Ďalšie priečky patrili Estebanovi Oconovi a Kuan-jü Čouovi. Čínsky mladík spôsobil rozruch, keď zastavil na začiatku boxovej uličky a vystúpil zo svojej Alfy Romeo. Podľa správ z tímu šlo o preventívne odstavenie monopostu, keďže inžinieri zbadali “zvláštne” dáta na telemetrii.