AMuS: FIA pred Bahrajnom šípi nelegálne upgrady monopostov | Magazín F1 - F1online.sk

AMuS: FIA pred Bahrajnom šípi nelegálne upgrady monopostov

fotka k článku undefined
zdroj: Red Bull Content Pool

Šachová partia s vylepšeniami monopostov sa začína. Privezú niektoré tímy na bahrajnskú časť testov signifikantné vylepšenia? Podľa nemeckého Auto Motor und Sportu už FIA šípi možné porušenie pravidiel zo strany niektorých tímov.

Federácia dala tímom jasne najavo, že zatrhne akékoľvek vylepšenia, ktoré by ohrozili ciele nových pravidiel. Všetko bude prispôsobené tomu, aby sa tieto auta ľahšie nasledovali a umožnilo tesnejšie pretekanie. FIA plánuje zamedziť akýmkoľvek vylepšeniam monopostov, ktoré by tento zámer mohli ohroziť.

„Napriek rozpočtovému stropu chystajú mnohé tímy do Bahrajnu upgrady,“ píše nemecký Auto Motor und Sport. „Mercedes a Red Bull by sa dokonca mali ukázať s výraznými zmenami, Ferrari sa vraj uspokojí len s optimalizáciou svojho balíka. Dá sa predpokladať, že všetky tímy prídu s modifikáciami podlahy, ktoré budú odpoveďou na problém s poskakovaním. V opačnom prípade budú musieť prijať kompromisy po stránke nastavenia, čo však prinesie stratu výkonnosti.“

FIA vraj už má k dispozícii podobu niektorých vylepšení a podľa Auto Motor und Sportu si už teraz škriabe bradu. Nákresy niektorých komponentov vraj vyvolávajú pochybnosti o ich legálnosti. „Z CAD dát určených na kontrolu upgradov to vyzerá tak, že niektoré z nich sú na hranici legálnosti. Niektorí očividne prišli s riešeniami, ktoré nie sú celkom v súlade s duchom nových pravidiel,“ uvádza Auto Motor und Sport.

V tejto chvíli to je, samozrejme, iba mediálna špekulácia. Sami sme však zvedaví, či Red Bull a Mercedes privezú do Bahrajnu nejaké „B-spec“ monoposty. Určite ich však očakávať môžeme.

Nemecké zdroje tiež píšu, že okrem riešenia problémov s poskakovaním tímy stále bojujú aj s hmotnostným limitom. Pre jeho splnenie bude musieť väčšina z nich prísť s nejakými úpravami. „Mnoho tímov sa bude snažiť svoje monoposty zoštíhliť. Predpokladá sa, že okrem Alfy Romeo nespĺňa limit 795 kilogramov nikto, niektoré tímy dokonca zaostávajú výrazne,“ píše Auto Motor und Sport.