logo F1online.skF1online.sk

FIA upravila procedúru pri reštarte za bezpečnostným vozidlom

Max Verstappen a safety car, bezpečnostné vozidlo Aston Martin
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 2. 2022

V reakcii na udalosti z Veľkej ceny Abú Zabí nedošlo len k personálnym a organizačným zmenám. FIA takisto pozmenila športové pravidlá v časti týkajúcej sa reštartu pretekov za bezpečnostným vozidlom. Usilovala sa o urýchlenie tejto procedúry, teda o niečo, čo Michael Masi v Abú Zabí urobil svojim “ohnutím pravidiel”.

Austrálčan sa na okruhu Yas Marina príliš nedržal dvoch článkov športových pravidiel, vďaka čomu mohol preteky ešte na jedno kolo reštartovať. Procedúry síce nedodržal, no splnil dlhodobé prianie tímov a športu o tom, aby sa preteky nefinišoval za bezpečnostným vozidlom.

Masi vtedy umožnil len vybraným o kolo pomalším pilotom predbehnúť lídra a reštart prišiel hneď v tom istom kole, kedy im to dovolil. Podľa pravidiel však mal prísť až v nasledujúcom okruhu a pustiť dopredu sa mali všetci.

FIA následne celú záležitosť prešetrovala, vyhodila Michaela Masiho, zaviedla novú štruktúru a pozmenila riadiace procesy. Revidovala aj športové pravidlá práve v časti, ktorá bola v Abú Zabí zásadná.

Podľa starých predpisov sa safety car vrátil do boxov kolo po tom, „čo posledné o kolo pomalšie auto predbehne lídra“, teraz k tomu dôjde po tom, „čo sa tímom odošle správa, že o kolo pomalšie autá môžu predbehnúť lídra“. Trať musí byť v tomto okamihu bezpečná.

Aj keď sa to netýka úplne tých článkov pravidiel, ktoré Masi nedodržal, mohla by táto zmena napomôcť urýchliť reštart pretekov. Stále však platí, že safety car „sa vráti do boxov na konci nasledujúceho kola“. Ušetrí sa len čas, ktorý vláčik o kolo pomalších áut potreboval na predbehnutie celého poľa.

Súvisiace články

Diskusia