Prenasledovanie vo vysokých rýchlostiach môže byť problém, povedal Tost | Magazín F1 - F1online.sk

Prenasledovanie vo vysokých rýchlostiach môže byť problém, povedal Tost

fotka k článku undefined
zdroj: Red Bull Content Pool

Bojovať čo najbližšie pri sebe a uľahčiť predbiehanie redukovaním množstva turbulentného vzduchu. To bola hlavná myšlienka zavedenia nových pravidiel. Ich tvorcovia chceli umožniť tesnejšie súboje a uľahčiť život útočiacemu monopostu. Šéf AlphaTauri Franz Tost však lamentuje nad tým, do akej miery Formula 1 s touto snahou uspeje.

V tomto období môžeme len hádať. Máme dispozícii čísla aj simulácie, avšak pokým to reálne nevyskúšame na trati, nemôžeme si byť stopercentne istí. Aj preto má boss AlphaTauri svoje pochybnosti.

„Myslím si, že v pomalých a stredne rýchlych zákrutách budú autá bližšie pri sebe,“ povedal Franz Tost. „Mám však isté pochybnosti pokiaľ ide o vysokorýchlostné zákruty, pretože tieto široké autá a veľké kolesá budú stále generovať špinavý vzduch. Preto si nie som istý, či bude jednoduché nasledovať monopost pred sebou. Počkajme si a uvidíme po prvých testoch.“

Nové pravidlá mali taktiež za úlohu pripraviť o výkonnostnú výhodu top tímy. Spolu s rozpočtovým stropom by malo byť pre stajne ako AlphaTauri jednoduchšie sa priblížiť. Technický riaditeľ tímu Jody Egginton dúfa, že v novom roku budú časové rozostupy medzi tímami menšie.

„Aj keď pravidlá všetko do značnej miery obmedzujú, stále je možné, že jeden tím dokáže nájsť nejaké veľmi špeciálne riešenie, vďaka čomu získa výkonnostnú výhodu,“ povedal Egginton.

„Je náročné odhadnúť, ako na tom jednotlivé tímy budú, pretože z mechanického aj aerodynamického hľadiska je všetko nové. Osobne však dúfam, že autá budú bližšie pri sebe. Realisticky, po prvých testoch budeme mať predstavu o tom, ako na tom náš tím je. Pokiaľ ide o rozloženie síl na rošte, múdrejší budeme po prvých dvoch alebo troch pretekoch,“ hovorí Egginton.

Podľa jeho názoru sa úvodná fáza sezóny bude niesť v znamení obzerania sa cez rameno. Každý tím sa bude snažiť implementovať dizajn toho súpera, ktorý sa ukáže ako najrýchlejší. Napriek tomu, že sú nové pravidlá prudko reštriktívne, ponúkajú možnosť na experimentovanie a hľadanie rôznych riešení.

„Zmena aerodynamických predpisov je naozaj veľká, existuje pritom značný priestor na experimentovanie s novými myšlienkami alebo novými koncepciami,“ hovorí Egginton.

„Zároveň to prináša zvýšené riziko, že sa vo vývoji vydáte nesprávnym smerom. Som si však istý, že tímy majú dostatok priestoru, aby prišli s inovatívnymi riešeniami. Očakávam, že skryté detaily sa stanú významným faktorom toho, čo sa dá s novými pravidlami dosiahnuť,“ dodal Egginton.