logo F1online.sk

McLaren: Predstavili sme skutočné auto, skryli sme len niečo

McLaren MCL36
© McLaren Media Centre
Milan Kubala
Milan Kubala11. 2. 2022

Nik dopredu nevie, čo môže čakať od tohtoročných prezentácií monopostov: Uvidíme len lakovanie na atrape, ktorá sa len sotva bude líšiť od minuloročného predvádzacieho auta, alebo sa daný tím odváži ukázať aj skutočný stroj? V McLarene sa zastrájajú, že v piatok sme videli auto, s ktorým sa chce Woking vypraviť do Barcelony.

Haas s Red Bullom nám zatiaľ ukázali len nové lakovanie, ktoré nastriekali na generické monoposty z minulého roka. V Aston Martine boli o čosi odvážnejší a fanúšikom ukázali verziu, s ktorou v piatok dokonca absolvovali filmovací deň a chcú s ňou ísť aj do Barcelony. Verejnosť tým síce potešili, no zo strategického pohľadu si určite nepomohli.

Tímy preto musia veľmi dôkladne zvážiť, čo verejnosti ukážu a čo si nechajú pre seba. Takúto dilemu nemajú len tí, ktorí sa rozhodnú skryť úplne všetko. To však nie je prípad McLarenu, ubezpečil technický riaditeľ James Key.

“Myslím, že môžeme byť hrdí na to, že prezentujeme skutočné auto, pretože ním rozhodne je. Toto je auto, ktoré si vezmeme so sebou do Barcelony,” prezradil James Key počas predstavenia McLarenu MCL36.

Podľa technického riaditeľa sme však nevideli všetko. “Áno, pár súčiastok sme zo zrejmých dôvodov skryli — na aute je pár citlivých oblastí. A pokiaľ ide o vývojový plán, som si istý, že rovnako ako ostatné tímy máme pripravené vývojové kroky, ktoré prídu skoro. Momentálne sa totiž stále nachádzame vo fáze učenia sa. Nejaké vylepšenia prinesieme do Bahrajnu a ďalšie súčiastky sa už pripravujú. Myslím, že na aute uvidíme zmeny, istotne sa všetky monoposty budú meniť.”

Pred predsezónnymi testami sa McLaren musí pripraviť na to, aby po nazbieraní prvých dát začal s okamžitou a čo najefektívnejšou analýzou, ktorej výsledky budú inžinieri využívať ako vstup do ďalšieho vývoja.

James Key avizuje, že jeho tím sa musí pripraviť na tri fázy. “Prvá je spoznať vaše auto — korelujú dáta, robí to, čo od neho očakávate? Máte nejaký smer, ktorým chcete vyvíjať a kam sa chcete posúvať.”

“V ďalšej fáze nadobudnete základnú ideu o tom, ako na tom ste — to zatiaľ nevieme. Aj tak si myslím, že v priebehu sezóny sa to bude dramaticky meniť, no získať o tom približný obraz by nám mohlo umožniť predstaviť nejaké vylepšenia, ktoré sú už v procese prípravy, aby sme sa pokúsili zaplátať tú medzeru,” zamýšľa sa 50-ročný Brit.

Sledovanie súperov a snahy pochopiť filozofiu ich áut budú v prvých mesiacoch dôležitou náplňou práce celého technického tímu. “Potom od zvyšných deviatich tímov viete získať všakovaké informácie. Všetci čelili rovnakej výzve a problémom ako my, snažili sa vyžmýkať čo najviac z tejto sady pravidiel, ktoré vyzerajú byť jednoduchšie, ale v skutočnosti sú vo svojej podstate neuveriteľne komplexné. Sledovanie toho, čo robia ostatní a aké vznikajú trendy, bude mať vplyv na nás všetkých, na to, čo spravíme neskôr a ako pristúpime k nášmu vývojovému procesu.”