logo F1online.sk

Budeme veľmi blízko k naplneniu rozpočtového stropu, sľubuje Vasseur

Frédéric Vasseur
© Alfa Romeo
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 1. 2022

Od jedného z najskromnejších tímov k skutočnému vyzývateľovi v strede poľa? Alfa Romeo (a predtým Sauber) dlhodobo patrila k stajniam s najskromnejším rozpočtom. Napriek tomu, že za tie roky v Hinwile nazhromaždili niekoľko cenných nástrojov (simulátor a veterný tunel patria k tým najdôležitejším), trpel tím na počiatku hybridnej éry finančnou podvýživou. To sa však podľa jeho šéfa už mení.

V roku 2022 je rozpočtový strop stanovený na 145 miliónov dolárov, v rokoch 2023 a 2024 na 140 miliónov. To dáva tímom zo stredu poľa príležitosť priblížiť sa tým najsilnejším. Usilovne na tom pracujú aj v Hinwile, kde sa pokúšajú rozšíriť zázemie svojho tímu, k čomu samozrejme potrebujú zdroje.

S novou sponzorskou zmluvou s talianskou automobilkou Alfa Romeo a čínskymi sponzormi (ich príchod ešte nebol oznámený, no vraj sa na tom pracuje) sa zdá byť finančná situácia v Hinwile opäť o čosi optimistickejšia.

„Niektoré rokovania s potenciálnymi sponzormi stále prebiehajú, ale myslím si, že budeme veľmi blízko k naplneniu rozpočtového stropu,“ povedal pre Motorsport.com šéf stajne Frédéric Vasseur.

„Pre túto spoločnosť je to naozaj mega príležitosť, o tom som presvedčený. Nielen pre spoločnosť samotnú, ale aj pre tím. Vieme, že sme blízko k limitu, čo prinesie odlišný prístup a odlišnú mentalitu. Všetkých to potlačí vpred,“ dodal Vasseur.

Jeho tím taktiež pokračuje v posilňovaní ľudských zdrojov. Aj v Hinwile naberajú nových zamestnancov, no pomalšie, tichšie a skromnejšie než napríklad Aston Martin. Ešte v minulej sezóne Fred médiám povedal, že od roku 2017 sa počet zamestnancov zvýšil z 260 na asi 520.

„Nábor nových ľudí chce dvoj alebo trojročný plán podľa toho, koho chcete do tímu získať,“ hovorí Vasseur.

„Tiež musíte uvážiť určitú zotrvačnosť pokiaľ ide o vývoj auta. Nebolo to jednoduché, pretože sme v posledných dvoch alebo troch rokoch mali s monopostom určité problémy. Veľmi dobre vieme, že keď chcete výsledky, musíte najprv vybudovať základy a potom ísť krok za krokom.“

„Rok 2022 je úplne nový projekt budovaný v rámci pravidiel o rozpočtovom strope. Máme novú jazdeckú dvojicu, nový motor od Ferrari a snažíme sa dať všetko dohromady,“ hovorí Vasseur.

„Všetci však robia to isté. Každý sa snaží zlepšiť svoju jazdeckú dvojicu, zlepšiť svoj motor a nabrať nových zamestnancov. Je to zrejme najkrajšia časť našej práce, keď sa každý koncentruje na výkonnosť a verí, že zajtra odvedie o čosi lepšiu prácu. To je hlavná motivácia,“ dodal šéf tímu Alfa Romeo.

Súvisiace články