logo F1online.sk

Cunoda nešetrí sebakritikou: Pred sťahovaním som bol príliš lenivý

Júki Cunoda
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala27. 12. 2021

Júki Cunoda azda až na prvú veľkú cenu nedokázal napĺňať očakávania. V Red Bulle sa preto rozhodli, že na mladého Japonca viac zatlačia napríklad aj tým, že ho z Veľkej Británie presťahujú do Talianska, kde mal byť pod neustálym dohľadom šéfa AlphaTauri Franza Tosta. A vyplatilo sa; aj Júki Cunoda uznáva, že je snaživejší, keď mu za chrbtom plieska bič.

Na Veľkej cene Bahrajnu sa Cunodovi podarilo vyjazdiť deviate miesto, čo bol skvelý výsledok vzhľadom na to, že do Formuly 1 ešte len vstúpil. Po Bahrajne si preto myslel, že Formula 1 bude brnkačka. Pred pár týždňami prezradil: “Úprimne, najskôr som si myslel, že Formula 1 bude až príliš ľahká. Mal som prehnané očakávania, od Bahrajnu som si naozaj dával za cieľ pódiá a podobné umiestnenia, prinajhoršom piate miesto. Mal som privysoké očakávania a myslel som si, že je to príliš ľahké.”

V nasledujúcich veľkých cenách nasledovalo vytriezvenie. Cunoda začal kopiť chyby a na bodoch sa objavil až o päť pretekov neskôr v Azerbajdžane. Helmut Marko ako šéf jazdeckej akadémie červených býkov nebol s takýmto vývojom vôbec spokojný, a tak Cunodu vyslal do Talianska, aby bol bližšie k továrni AlphaTauri, ktorá už mala na Japonca dozrieť.

“Tento presun mi pomohol z pohľadu príprav,” pripúšťa Júki Cunoda pre Autosprint. “Pred presťahovaním sa do Talianska som bol len taký lenivý bastard. Po tréningu by som šiel rovno domov, zapol si PlayStation a celý deň sa hral, len sa zabával.”

Namiesto toho mohol čas investovať inam. “Azda aj toto je dôvod, prečo som mal v rámci príprav na víkend pocit, že všetko je také uponáhľané. Ja som totiž len začínal s prípravou, no to už bolo neskoro.”

“Porovnával som si to s ostatnými, premýšľal o tom a začal sa dôkladnejšie pripravovať. Som tu nováčik a potrebujem sa pripravovať viac ako skúsení jazdci. Myslím, že potom sa mi začalo viac dariť,” pochvaľuje si zmenu prístupu Cunoda.

Spoločne s inžiniermi z Faenzy si po každých pretekoch prešli celým víkendom a hľadali oblasti, ktoré by mohli zlepšiť. Najmä toto Cunodovi pomohlo a v druhej polovici roka viackrát potešil svoj tím.

“Niektoré aspekty sa po presune do Talianska zlepšili. Po pretekoch sme sa vracali do továrne, aby sme prehodnotili preteky a pochopili, kde sme mali problémy. Tento prístup zohral dôležitú úlohu,” podotkol.

Súvisiace články