logo F1online.sk

Rekonštrukcia Spa-Francorchamps je v plnom prúde

Spa-Francorchamps, Eau Rouge – Raidillon
© Twitter/spaworldRX
Branislav Ježík
Branislav Ježík27. 12. 2021

Okruh Spa-Francorchamps oslávil svoju storočnicu skromne. O to viac investuje do svojej budúcnosti. Hlavné práce, ktorých cieľom je umožniť začiatkom júna budúceho roka návrat motocyklových vytrvalostných pretekov, začali 15. novembra. Vo štvrtok predstavitelia okruhu na svojich oficiálnych stránkach priblížili postup prác.

Tie majú byť rozdelené do dvoch oblastí: kvôli motocyklovým pretekom musia byť v niektorých zákrutách rozšírené únikové plochy, pričom na viacerých miestach pribudne aj štrk. Druhou časťou je infraštruktúra, ktorá po pätnástich rokoch od poslednej rekonštrukcie už dosť zastarala. Hlavným cieľom je pritom zabezpečiť lepšie vybavenie pre divákov.

Už skôr sa objavili správy o úpravách populárneho úseku Eau Rouge – Raidillon, ktorých cieľom je zlepšiť bezpečnosť po viacerých ťažkých nehodách v posledných rokoch. Fotografie, ktoré boli zatiaľ uverejnené, ukazujú zmeny na troch iných častiach okruhu. V zákrute Bruxelles, ktorá je v poradí ôsmou na začiatku klesania za šikanou na konci rovinky Kemmel, už bola odstránená časť asfaltovej únikovej plochy, v ktorej bude umiestnený štrk.

Zväčšená bude aj úniková zóna v najrýchlejšej zákrute Blanchimont (oficiálne 16. a 17. zákruta). Asfaltová časť v prvej zo zákrut sa zmení na štrkovú a v sedemnástej zákrute budú dokonca posunuté zvodidlá ďalej od trate, pričom aj tu pribudne štrk. V tomto mieste pribudne aj obslužná komunikácia.

Posledným úsekom je prvá zákruta po štarte La Source. Aj tu bude rozšírená úniková plocha. Momentálne sa tu odstraňuje asfalt, ktorý aj v tomto mieste nahradí štrk, takže jazdci sa už nebudú môcť spoliehať na to, že tu v prípade problémov na štarte až tak veľa nestratia.

Už dávnejšie bola zbúraná tribúna, ktorá bola hlavnou pri 24-hodinových pretekoch, keďže sa pri nich využívajú budovy pôvodných boxov a štartuje sa z rovinky za zákrutou La Source. Hlavne v tomto mieste prebiehajú intenzívne terénne úpravy. Pôvodná tribúna bude nahradená novou modernejšou, ktorá má byť lepšie integrovaná do okolitého prostredia.

Fanúšikovia sú samozrejme najviac zvedaví, ako sa modernizácia okruhu dotkne pasáže Eau Rouge – Raidillon. Čo-to naznačila fotografia zo začiatku októbra, keď sa na belgickom okruhu konali rallycrossové preteky. Ich trať dlhá 913 metrov sa nachádzala v divácky dobre známej časti Raidillon a obsahovala vlásenku v mieste pôvodného úseku Virage de l’Ancienne Douane, ktorý zmizol po rekonštrukcii v roku 1939. Kvôli pretekom tu dokonca vyrástli dočasné tribúny.

Otázne je, či sa s týmto úsekom počíta aj pri prestavbe okruhu. Viac sa dozvieme už čoskoro, keďže predstavitelia okruhu sľubujú každý týždeň prinášať podrobné informácie o napredovaní rekonštrukcie okruhu.