logo F1online.sk

V treťom tréningu sa najmenej trápil Verstappen

Max Verstappen
© Twitter/Red Bull
Milan Kubala
Milan Kubala4. 12. 2021

Tretí tréning sa z pohľadu mnohých pilotov premenil na jedno trápenie. Viacero tímov sa rozhodlo pre kvalifikačné simulácie, ktoré však neprebehli podľa ich predstáv. Mäkká zmes zvrásnila čelá inžinierov i pilotov a najrýchlejší bol ten, kto sa napokon trápil najmenej. Tým bol Max Verstappen.

Holanďan v celom tréningu spoznával najmäkšiu zmes pneumatík Pirelli a zistil, že v prvom kole je veľmi ťažké zajazdiť dobrý čas. Tímy mali problémy dostať ich na optimálne teploty, nuž sme sledovali, ako sa časy zlepšovali s každým odjazdeným meraným kolom. Uprostred tréningu bol na čele Max Verstappen, ktorý sa tak ďaleko dopredu vyšvihol až vo štvrtom meranom kole. Podobná situácia sa zopakovala na konci tréningu, Verstappen zajazdil celkové maximum 1:28,100 v druhom ostrom pokuse.

A kým Red Bull mal isté problémy, nebolo to nič v porovnaní s Mercedesom. Strieborné šípy sa trápili oveľa viac, Hamilton na softoch jazdil, no nedokázal vylepšiť svoje kolo na tvrdých gumách, ktoré zajazdil v sérii ostrých/pomalých kôl.

Zrejme aj z tohto dôvodu grafika AWS, ktorú nám ponúkla réžia, určila ako favorita na pole position Lewisa Hamiltona, dokonca s náskokom 0,45 sekundy pred Maxom Verstappenom. Pravdepodobne sa pri jej výrobe rátalo s tým, že Hamiltonovi sa ešte podarí zrýchliť o šesť desatín, ktoré podľa údajov Pirelli delia mäkkú a tvrdú zmes. Také sú predpoklady, no realita zatiaľ vyzerala inak.

Red Bullu zostáva dúfať, že sa nezopakuje scenár z piatka, len v opačnom garde. V prvom piatkovom tréningu bol na tom Red Bull dobre, avšak k večeru jeho rýchlosť začala degradovať. Dnes to však vyzerá o čosi lepšie, keď vezmeme do úvahy aj problémy Mercedesu. V kvalifikácii bude totižto trať chladnejšia, na čo ešte viac doplatia tímy, ktorým sa nedarí zahriať gumy.

Tretie miesto v záverečnom tréningu obsadil Sergio Pérez pred dvojicou AlphaTauri v poradí Júki Cunoda a Pierre Gasly. Kým Cunoda mal obutú mäkkú zmes v čase, keď zajazdil najlepšie kolo, v Gaslyho prípade to boli stredne tvrdé pneumatiky. Aj tento výsledok naznačuje, že filozofia auta Red Bullu, resp. AlphaTauri pasuje k saudskoarabskému okruhu, teplotám a výberu gúm.

Valtteri Bottas skončil až šiesty pred dvojicou Ferrari, ktorá po piatku dokázala zrýchliť. Zato sa prepadla dvojica Alpinu, Esteban Ocon berie deviate miesto, Fernando Alonso až jedenáste. Medzi nimi máme Landa Norrisa.

V tréningu sme videli aj nejednu nebezpečnú situáciu. Najviac dvíhal zo sedačiek incident medzi Lewisom Hamiltonom a Nikitom Mazepinom. Tentoraz to bol britský pretekár, ktorý pomalou jazdou po okruhu ohrozil seba aj súpera. Mazepin doňho takmer vrazil, vyhol sa len vďaka tomu, že vyšiel za obrubník.

Image