Di Restu prekvapuje, že Red Bull ešte Cunodu nevyhodil
Mal byť z neho ďalší megatalent po vzore Maxa Verstappena, no obrovské očakávania nedokázal naplniť. Júki Cunoda v tejto sezóne dostáva jednu facku za druhou a ani takmer na konci sezóny sa nedá povedať, že by sa do toho dostal. Paula di Restu preto prekvapil postoj Red Bullu, ktorý ho vytrvalo drží vo svojom programe.
Pierre Gasly si zatiaľ Júkiho Cunodu natiera na chlieb a bodovo nad ním víťazí v neuveriteľnom pomere 92:20. Nebyť Francúza, AlphaTauri by ani nemohla pomýšľať na piatu priečku v konštruktérskom šampionáte. Dnes už zrejme ani nemôže, keďže Fernando Alonso v Katare zaknihoval pódium a Esteban Ocon mu asistoval ziskom piateho miesta, no prekvapivo ešte po Brazílii to z pohľadu talianskej stajne nevyzeralo beznádejne.
“Alonsov posledný výsledok dostal Alpine do takmer nedotknuteľnej pozície, pokiaľ sa nestane niečo šialené, čo by sa však mohlo,” hodnotil Paul di Resta počas prvého tréningu. Muselo by však ísť o poriadne ródeo, v ktorom by piloti AlphaTauri dokázali nájsť o aspoň 26 bodov viac ako Alpine.
Po Cunodových výsledkoch to nie je veľmi pravdepodobné. “Z Pierrovho pohľadu musíte povedať, že Cunoda si neplnil svoju časť roboty. Rozhodne nie. Je prekvapujúce, že si ešte stále drží pod sebou sedačku, keď sa pozrieme na jeho doterajšie výkony.”
Avšak Júki Cunoda má za sebou len jeden ročník. Nebola by škoda ho odpísať hneď po jeho prvej sezóne? “Vo Formule 1 nedostanete veľa príležitostí,” pripomína di Resta. “A hoci nie je na mne, aby som o tom rozhodol, v žiadnej fáze sezóne nepredviedol nič, čo by niekto okomentoval tak, že chytil svoje šance za pačesy. Vo Formule 1 sa ich však musíte zmocniť trochu ako to spravili Lando Norris, George Russell, Charles Leclerc, Max Verstappen.”
Cunodov príbeh v F1 sa pritom začal tak dobre. Hneď v Bahrajne získal prvé dva body a aspoň opticky mu pomohol i fakt, že Pierre Gasly z pretekov vypadol. Keďže sme si jeho výkon nemali s kým porovnať, po úvodných pretekoch sa Japonec javil ako veľký objav.
“Ale predtým sme mali testy, tie nie sú na každých pretekoch,” poukazuje expert britskej Sky na to, že pripraviť sa na VC Bahrajnu bolo oveľa ľahšie ako na ďalšie podujatia, o nových tratiach ani nehovoriac. “Zato keď prídete na takúto veľkú cenu… Nuž, je to škoda, bolo by super, ak by pokračoval v tej forme, ale tá sa nedostavila. A zakaždým, keď sa dostal pod ozajstný tlak, spôsobil niekoľko nehôd. Ako konštruktér potrebujete, aby obe autá došli do cieľa.”