Predseda predstavenstva Sauberu o odchode: Nechcem byť spájaný s Vasseurom
Len pár dní pred Veľkou cenou Mexika zo Švajčiarska dorazili nečakané a napokon aj pomerne málo medializované správy. Predseda predstavenstva Sauberu Pascal Picci z doposiaľ neznámych dôvodov odstúpil zo svojej funkcie. Viac svetla do tohto rozhodnutia vniesol až v pondelok, keď naznačil, čo mu prekážalo na tom, kam sa uberala spoločnosť.
Pascal Picci možno v našich končinách nie je veľmi známou osobnosťou, no vedzte, že v roku 2016 zohral dôležitú úlohu pri zachraňovaní Sauberu a predaji pomaly sa potápajúcej spoločnosti švajčiarskemu Longbow Finance. Svoju pozíciu predsedu predstavenstva Sauberu si udržal aj neskôr, keď tím prevzalo konzorcium vedené Finnom Rausingom.
Picci posledné roky pomáhal budovať stajňu, ktorej sa medzičasom podarilo zblížiť sa s Ferrari prostredníctvom partnerstva s Alfou Romeo, pod ktorej menom Sauber dodnes preteká, hoci vo svojej podstate ide stále o ten istý Sauber. Bola to vízia Sergia Marchionneho, aby sa švajčiarsky tím čoraz viac zbližoval s Maranellom, no z tejto snahy napokon veľa nebolo a Alfa Romeo je aj dodnes len akými titulným partnerom, ktorý po novom ani nemal právo rozhodnúť, kto bude sedieť v jeho monopostoch.
To sa nepáčilo Pascalovi Piccimu, ktorý bol odhodlaný naplniť víziu Sergia Marchionneho. V druhej polovici mesiaca sa však toho nakopilo toľko, že sa rozhodol odísť. “Áno, zabuchol som za sebou dvere! Pár dní pred Veľkou cenou Mexika som z pozície predsedu predstavenstva Sauberu odstúpil,” vysvetľuje svoje pohnútky v rozhovore s talianskym motorsport.com Pascal Picci. “V budúcnosti už nechcem byť spájaný s vedením Freda Vasseura.”
“Štýl, akým boli vybraní noví jazdci, bol jedným z bodov, ktoré rozvrátili vzťah medzi mnou a súčasným vedením,” ozrejmuje poukazujúc na odchod Taliana Antonia Giovinazziho, ktorý bol akýmsi odkazom pre tých, ktorí ešte stále chceli Sauber zbližovať s Alfou Romeo. Namiesto jazdca talianskej národnosti totižto do tímu prišiel Valtteri Bottas, ktorý dostal akéhosi zlatého padáka, keď mu Toto Wolff našiel miesto v tíme, ktorý má byť spriaznený so Scuderiou, nuž a druhú sedačku obsadil čínsky pretekár Kuan-jü Čou.
“Je mi ľúto, že Antonio je preč, a som rád, že prichádza Čou. Áno, tohto čínskeho chlapca a jeho rodinu poznám a chceli sme ho vziať do jazdeckej akadémie Sauberu (namiesto Renaultu, pozn. red.), taktiež kvôli obchodným príležitostiam, ktoré by otvoril,” hovorí Picci, z ktorého slov je zrejmé, že k postupnému napĺňaniu Marchionneho vízie mali v budúcej sezóne tvoriť jazdeckú dvojicu Giovinazzi a Čou. Valtteri Bottas, dlhoročný pilot Mercedesu, do tejto rovnice nepasuje. Dobrí priatelia Wolff a Vasseur si však tľapli.
Zostávalo zodpovedať ešte jednu otázku. Prekáža mu spôsob, kam sa s tímom uberalo vedenie okolo Frédérica Vasseura, nie majiteľa Finna Rausinga? “Nemám k tomu veľmi čo doplniť,” zareagoval najskôr, no po doplňujúcej otázke, prečo dopustil, že to takto dopadlo, niečo predsa len naznačil: “Nechcem príliš zachádzať do detailov, ale môžem povedať, že ohľadom budúcnosti tímu som pokojný, pretože majitelia sú nadšenci, ľudia s veľkou vášňou, ktorých prioritou je ochrana zamestnancov tvoriacich tím. Moja rezignácia by teda nemala nijako znepokojovať zamestnancov Sauberu.”
“Finn má voľnú ruku prijímať svoje rozhodnutia, zastupuje akcionárov a je to spoľahlivý človek, ktorý do toho dáva vášeň aj energiu. Finn je pre mňa aj naďalej spoľahlivým človekom ako ostatní ľudia zastupujúci majiteľov,” konštatuje Picci.
Pri tejto téme sa treba pristaviť ešte pri jednom rozhodnutí, a síce snahe predať tím Michaelovi Andrettimu, ktorý napokon padol tesne pred cieľovou čiarou. V tomto Picci Rausingovo rozhodnutie podporil.
“To, čo sa stalo na Veľkej cene Belgicka, je stále otvorená rana. Mali sme trojkolové ne-preteky za bezpečnostným vozidlom, ktoré Williamsu umožnili získať body a nám vziať akúkoľvek nádej na to, že sa pozviechame z našej pozície v šampionáte. Spa bol dôležitý medzník a jeden z hlavných dôvodov, prečo sme sa rozhodli vzdať to vo Formule 1 a tím predať,” prezradil.
Alfa Romeo dnes v šampionáte stráca dvanásť bodov na Williams, pritom Williams ich v Belgicku získal rovných desať. Ak by sa veľká cena uskutočnila, v závere sezóny Alfa mohla mať aspoň nejakú nádej na to, že súpera zdolá.