Shovlin: Katarské obrubníky boli v skutočnosti príliš hladké
Katarské obrubníky narobili minulý víkend dosť veľkú “paseku”. Charles Leclerc a Nikita Mazepin potrebovali nové šasi, Valtteri Bottas, Lando Norris, George Russell a Nicholas Latifi dostali defekty a Pierrovi Gaslymu sa v kvalifikácii doslova rozpadlo predné krídlo, čo mimochodom stálo Bottasa tri a Verstappena päť miest na štarte za nerešpektovanie žltých vlajok. Podľa Andrewa Shovlina je trochu paradoxné, že tieto obrubníky v skutočnosti boli príliš nízke a málo agresívne, preto spôsobili také problémy.
Nízke obrubníky nikoho neodradia a jazdci v snahe nájsť čo najrýchlejšiu cestu skrz šestnásť zákrut okruhu Losail, boli nútení tieto obrubníky využívať. Mnohí z nich na to doplatili radom poškodení či defektami.
„Je to trochu zvláštne, ale problém je v skutočnosti v tom, že sú celkom hladké, takže sa po nich dá prejsť,“ povedal šéf traťových inžinierov Mercedesu Andrew Shovlin. „Keď po nich jazdec prejde, tak veľmi nízke predné krídlo o nich škrtá, taktiež pneumatiky dostávajú dosť tvrdé rany.“
„Trochu bizarné je, že keby boli agresívnejšie, bolo by to pre autá a pneumatiky jednoduchšie. Avšak skutočnosť, že sa po nich dá prejsť, a najrýchlejší spôsob ako prejsť celé kolo vedie práve cez obrubníky, so sebou prináša riziko,“ dodal Shovlin.
Rolu zohráva aj skutočnosť, že okruh Losail je klasickou motocyklovou traťou. Formula 1 a MotoGP na seba pokiaľ ide o požiadavky na okruh často narážajú. F1 používa vysoké „klobásové“ obrubníky či štrkové zóny, ktoré sú pre motocykle bezpečnostným rizikom. Asfaltové výbehové zóny sú v F1 taktiež nepopulárne, no pre motorky nevyhnutné. Riaditeľ pretekov Michael Masi však sťažnosti veľmi nechápe. Rovnaký typ obrubníkov je vraj aj v záverečnej sekcii na Red Bull Ringu, kde sa taktiež jazdí MotoGP.
„Sú to štandardné FIA/FIM obrubníky, aké už celú večnosť vídavame v Rakúsku. Jednou z vecí je podľa mňa fakt, že jazdci sa pokúšajú využiť čokoľvek na získanie výhody,“ povedal Masi.