Pourchaire: Alfa Romeo sa rozhodovala medzi mnou a Čouom | Magazín F1 - F1online.sk

Pourchaire: Alfa Romeo sa rozhodovala medzi mnou a Čouom

Théo Pourchaire
zdroj: Alfa Romeo

Mnohí už meno Théo Pourchaire poznáte, ak náhodou nie, tak si ho radšej veľmi rýchlo zapamätajte. Tento 18-ročný mladíček zažíva vskutku úchvatnú juniorskú kariéru a už v tak mladom veku klope na brány Formuly 1. Tento rodák z Grasse oslávil plnoletosť ešte len v auguste, no už v tom čase o ňom tím Alfa Romeo seriózne uvažoval ako o náhrade za Antonia Giovinazziho. Napokon sa tak nestalo, čo pilota tímu ART Grand Prix v F2 dosť sklamalo.

V roku 2019 sa Théo stal šampiónom Formuly ADAC, čo je vlastne nemecká Formula 4, keď do posledného víkendu zvádzal boj s Dennisom Haugerom, Arthurom Leclercom, Gianlucom Petecofom či Romanom Staněkom. V roku 2020 sa presunul do Formuly 3, kde ako jediný dokázal vyzvať dominujúcich pilotov tímu Prema Racing. Šampiónom sa síce stal Oscar Piastri, no ten sa do posledného kola triasol o svoju korunu, po ktorej vďaka vynikajúcemu záveru sezóny siahal Pourchaire.

Théo sa v tomto roku presunul do Formuly 2, kde už od prvých pretekov dokázal držať krok s najlepšími. Pravidelne boduje a svojim víťazstvom v Monaku prepísal dejiny tohto juniorského šampionátu, keď sa stal najmladším jazdcom na najvyššom stupienku. Momentálne je so 120 bodmi a dvoma víťazstvami na piatom mieste.

Pourchaire jazdí za francúzsky tím ART Grand Prix, ktorého zakladateľom je Frédéric Vasseur. Ten si tohto mladíka „stiahol“ aj do jazdeckej akadémie Sauberu, kde mu pomáha s rozvojom. A keďže Pourchaire má na konte hromadu úspechov, má aj viac než dostatok bodov na zisk superlicencie. Vo Formule 1 by tak v budúcom roku mohol pretekať, no Vasseur sa rozhodol inak. Radšej angažoval staršieho, skúsenejšieho a hlavne bohatšieho čínskeho pretekára Kuan-jü Čoua. Dôvod je jednoduchý.

„Vo Formule 2 jazdí v tejto sezóne fantasticky, ale má ešte len osemnásť rokov. Veľmi rýchlo sa presunul z F4, skrz F3 do F2. Prekvapili nás už jeho výsledky vo Formule 3. Extrémne rýchlo sa popasoval aj s Formulou 2, vyhral v Monaku a v kvalifikáciách sa zakaždým umiestňuje na popredných priečkach,“ povedal Vasseur.

„Podľa mňa sú jeho výkony pôsobivé, nechcem ho však dostať pod príliš veľký tlak. Bolo by veľmi riskantné ho posunúť hneď do Formuly 1. Ak by sa mu nevydarila prvá sezóna, mohlo by to preňho znamenať koniec kariéry. Théo potrebuje získavať skúsenosti, aby mohol urobiť ten finálny krok. V budúcom roku by vo Formule 2 mohol získať titul, potom sa uvidí. Zostáva na našom radare i v našom tíme,“ dodal Vasseur.

Vysvetlenie je teda jasné a aj dosť pochopiteľné. Len sa pozrite, ako dopadol taký Júki Cunoda, ktorý smeroval do AlphaTauri po jednej sezóne v F3, jednej v F2 a dokopy dvoch rokoch strávených v Európe. Je to síce klasický modus operandi Helmuta Marka, no nie Frédérica Vasseura. Podľa niektorých zdrojov by mal byť Čou v Alfe Romeo len dočasnou „záplatou“ a v roku 2023 naskočí do kokpitu Pourchaire. Ten však nechcel čakať a rozhodnutie jeho šéfa ho sklamalo.

„Som samozrejme sklamaný. Klamal by som, ak by som tvrdil opak. Aj keď mi ľudia stále hovoria, že som mladý a mám na Formulu 1 čas, tak som sklamaný, pretože som bol k tomu miestu veľmi blízko,“ povedal Pourchaire pre francúzsky Auto Hebdo. „Bolo to medzi Kuan-jü Čouom a mnou. Ako som povedal, naozaj si myslím, že si miesto v F1 zaslúžim. V tomto roku som do toho dal všetko, aj keď veľa vecí išlo proti mne, najmä moje zranenie (Pourchaire si v Baku po stupídnom manévri Dana Ticktuma zlomil ruku, pozn. red.), ktoré ma stálo tak 25 až 30 bodov.“

„Z rozličných dôvodov sa tak v roku 2022 do Formuly 1 nedostanem. Rešpektujem však toto rozhodnutie. Najdôležitejšou vecou pre mňa je, že mám dôveru Sauberu,“ povedal Pourchaire, ktorý zatiaľ nevie, čo ho v budúcom roku čaká, no podľa slov jeho šéfa by mal pokračovať vo Formule 2.

„Nič nie je isté na sto percent, no malo by to byť niečo podobné, ako program Oscara Piastriho v tíme Alpine. Pravdepodobne odjazdím všetky voľné tréningy určené pre juniorských pretekárov (v budúcom roku to bude pre tímy F1 povinné, pozn. red.). Čakajú ma tiež súkromné testy, pretože to je najlepší spôsob, ako pokročiť,“ dodal Pourchaire.

Možno vás zaujme

Komentáre