logo F1online.sk

Giovinazzi odmietol príkaz tímu. V Alfe majú pocit, že preto nebodovali

Antonio Giovinazzi
© Alfa Romeo
Milan Kubala
Milan Kubala11. 10. 2021

Pozná už Antonio Giovinazzi svoj osud? Dozvedel sa, že v Alfe Romeo ho nečaká žiadna budúcnosť? Ako inak si môžeme vysvetliť jeho počínanie na nedeľnej Veľkej cene Turecka, na ktorej mal stajňu pripraviť o jeden majstrovský bod? Aspoň také pocity má vedenie tímu.

Dvojička v zložení Antonio Giovinazzi a Kimi Räikkönen v závere pretekov okupovala dvanástu a trinástu priečku. Rýchlo však sťahovala jedenásteho Daniela Ricciarda a Estebana Ocona, ktorý nakoniec skončil desiaty. Obaja mali pneumatiky v katastrofálnom stave; Ocon kvôli tomu, že na nich vyštartoval, Ricciardo zas preto, že prezul už v 21. kole.

Alfe nakoniec na zisk bodu chýbalo veľmi málo. Esteban Ocon vyhlásil, že ak by boli preteky o dve zákruty dlhšie, Antonio Giovinazzi by ho istotne predbehol. Nuž a práve táto skutočnosť nahnevala vedenie Alfy Romeo.

Boxový múrik totižto už predtým predpovedal, že v závere budú o bodoch rozhodovať drobnosti, a preto Giovinazzimu v 52. kole prikázal, aby v prvej zákrute nasledujúceho kola pustil pred seba Kimiho Räikkönena. “Antonio, vymeň si pozíciu s Kimim, keďže on je o sekundu rýchlejší,” zaznelo vo vysielačke. Talian však príkaz ignoroval.

Namiesto toho vyhlásil, že ak by v ôsmej zákrute viac zatlačil, získal by čas k dobru a dokázal by sa vyrovnať Räikkönenovi, ktorý mal podľa inžinierových slov v tom čase jazdiť kolá na hranici 1:32,500. A tak to Giovinazzi skúsil, no bez úspechu. Po šachovnicovej vlajke vyčítal tímu, že mu nepovedal skôr, aby v ôsmej zákrute na to tlačil.

Pravda je však taká, že Giovinazzi Räikkönenove časy neprekonal ani po tom, čo na to údajne začal tlačiť. Zlepšil sa síce o necelé dve sekundy, ale ani jeho najlepšie kolo 1:33,165 nikoho nepresvedčilo, že dokázal byť rýchlejší ako Räikkönen, ktorému na voľnej trati nerobilo žiaden problém odjazdiť takýto čas.

V Alfe Romeo majú preto pocit, že keby Giovinazzi Räikkönena pustil, ten by Estebana Ocona dobehol skôr, a tým pádom by ho mohol aj predbehnúť. “Požiadali sme ho, aby si vymenili pozície, ale v tej chvíli Antonio začal pridávať a rozhodol sa, že chce zostať vpredu,” rekapituluje záver veľkej ceny šéf traťových inžinierov Xevi Pujolar. “Počas tých pár kôl sme ako tím azda mohli byť aj rýchlejší. A potrebovali sme o jedno kolo viac, aby sme dobehli Ocona.”

Ak ste predpovedali, že Antonio Giovinazzi po sezóne opustí Alfa Romeo, po týchto pretekoch si tým môžete byť ešte o čosi istejší. “Pre tím to nebolo ideálne. Celkom tomu nerozumiem, že prečo sa v tej chvíli s ním nemohol vymeniť, pretože na konci sme mohli opäť otočiť poradie v závislosti od situácie. Pre nás je dôležité zbierať tieto body a Kimi mal v tej fáze dobrú rýchlosť.”

Piloti po pretekoch nerozoberali nepodarenú tímovú réžiu. Počuli sme len jednu poznámku z úst Kimiho Räikkönena, keď preťal cieľovú čiaru. “Možno sme o tom mali pouvažovať skôr,” skonštatoval narážajúc na výmenu pozícií. Inžinier mu na to veľavravne odvetil: “Antonio bol požiadaný.”

Räikkönen nakoniec preťal cieľovú čiaru päť sekúnd za Giovinazzim, pod čo sa podpísali modré vlajky a chyba v poslednom kole. Až dovtedy bol fakticky nalepený na Giovinazziho zadnom krídle, čo naznačuje, že keby sa za ním nezasekol a pokračoval takou rýchlosťou, ako v kolách pred plánovaným prehodením pozícií, trápiaceho sa Ocona by takmer určite predbehol. A získal bod.

“S rýchlosťou a tým, ako sa nám darilo v týchto ťažkých podmienkach, sme boli spokojní. Je sklamaním, že sa nám po tom príkaze nepodarilo získať body, ale po ťažkej kvalifikácii sme sa opäť postavili. Skončiť jedenásty je vždy frustrujúce,” povzdychol si Pujolar.

Súvisiace články