logo F1online.sk

Vasseur: V budúcom roku naplníme rozpočtový strop

Frédéric Vasseur
© Alfa Romeo
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 10. 2021

Tím Alfa Romeo je po Haase považovaný za druhý najchudobnejší na rošte. Stajňu naďalej prevádzkuje spoločnosť Sauber Motorsport AG, ktorá patrí švajčiarskej investičnej skupine Longbow Finance S.A. Tá ju prevzala ešte v roku 2016, no nebola príliš štedrá a peniaze do tímu prichádzali postupne. Sauber teraz po rokoch uťahovania opaskov hlási postupné navyšovanie rozpočtu.

Podľa Frédérica Vasseura bude rozpočet stajne Alfa Romeo v roku 2022 zodpovedať rozpočtovému stropu, to znamená asi 140 miliónov dolárov.

„Sme veľmi hlboko pod rozpočtovým stropom, ale naplníme ho v budúcom roku,“ prehlásil Vasseur, ktorého cituje portál The Race.

„Od doby, keď som do tímu prišiel (v roku 2017, pozn. red.), sme urobili obrovský krok vpred. Vtedy sme mali asi tak 260 zamestnancov, dnes sme na čísle 520 alebo 530. Musíme však ešte doladiť našu organizáciu, pretože chcem, aby sme zostali viac-menej na tomto čísle.“

„Museli sme obnoviť našu továreň. Investície od našich akcionárov preto boli nesmierne dôležité, pretože základ bol dobrý, minimálne po stránke zariadení. V súčasnosti sme vo fáze, kedy všetko dolaďujeme,“ prehlásil Vasseur.

Podľa dostupných informácií hospodári tím v tomto roku s rozpočtom asi 30 až 40 miliónov nižším než je maximálna povolená hranica. Do tímu o rok príde ostrieľaný Valtteri Bottas a v Hinwile si už zaistili aj zotrvanie titulného sponzora, ktorým je pochopiteľne Alfa Romeo a koncern Stellantis.

„Bez dohody s Alfou Romeo by bolo veľmi náročné Valtteriho zaujať s našou ponukou. Je to pre nás veľký posun pokiaľ ide o našu motiváciu a našu atraktivitu pre sponzorov a jazdcov,“ hovorí Vasseur.

„Pokiaľ ide o Alfu Romeo, tak všetko bolo viac-menej v ich rukách, keďže prebiehala fúzia medzi PSA a FCA. Bolo to asi šesť mesiacov drobnej neistoty, ale nové vedenie Alfy Romeo vložilo do spoločnosti novú dynamiku, pretože sú presvedčení, že musia investovať do tejto ikonickej značky a prepojenie na F1 a motoršport je pre budúcnosť automobilky dôležité,“ povedal Francúz.

„Museli sme ich presvedčiť, že v budúcnosti odvedieme lepšiu prácu. To znamená, že bolo dôležité im vysvetliť, kde presne sa nachádzame, aké sú naše rozhodnutia a aké sú naše možnosti,“ dodal Vasseur.

Súvisiace články