logo F1online.sk

Promotér Veľkej ceny Miami: Netflix pomohol spopularizovať F1 v Spojených štátoch

Alex Albon v Austine, USA
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 9. 2021

Spojené štáty americké budú mať od budúceho roka hneď dve veľké ceny na svojom území. Po Veľkej cene Spojených štátov (podujatie zatiaľ nepredĺžilo zmluvu s Liberty Media, ale čoskoro sa tak stane) v Austine pribudne Veľká cena Miami. Jej promotér, Tom Garfinkel, si pochvaľuje rastúcu popularitu Formuly 1 v USA, ktorej ďalšia americká veľká cena určite pomôže.

Okrem dvoch pretekov na americkom území máme na rošte aj americký tím Haas. Chýba tomu asi už len americký pretekár, ktorého sme vo Formule 1 nevideli pomerne dlho. Tým posledným bol ešte v roku 2015 Alex Rossi vo farbách Manoru. Napriek tomu však popularita F1 v USA rastie.

„Áno, popularita Formuly 1 v Spojených štátoch výrazne stúpa aj bez amerického pretekára,“ povedal promotér Veľkej ceny Miami Tom Garfinkel pre RaceFans. „Myslím si, že mať amerického pilota v F1 by bola skvelá vec. Neviem, či je to nevyhnutné, avšak istotne by to bolo skvelé.“

„Určite zaznamenávame rastúci záujem a podporu, najmä medzi mladými ľuďmi. Mám možnosť to vidieť na mojich synoch a ich kamarátoch. S napätím sledujú Formulu 1, spoznávajú jazdcov a kupujú si rôzne simulátory, aby mohli tiež jazdiť. Rozhodne si myslím, že záujem fanúšikov v Amerike rastie.“

Liberty Media urobila v tomto smere množstvo krokov správnym smerom. Sociálnymi sieťami počínajúc, seriálom Drive to Survive z dielne Netflixu končiac. Tým sa podarilo osloviť široké masy mladých ľudí, ktorí Formulu 1 sledujú viac než kedykoľvek predtým. Nezabúdajme tiež na fantastickú sezónu 2021, v ktorej sme svedkami nesmierne vyrovnaného súboja o titul.

„Televízna sledovanosť v USA stúpla tuším tak o 50 percent. Stále viac amerických spoločností a fanúšikov sa zaujíma o Formulu 1,“ pochvaľuje si Garfinkel.

„Seriál Netflixu a druhé preteky na americkej pôde tomu pomáhajú. Čím viac sa ľudia o tomto športe dozvedia, tým viac si ho zamilujú. Formulu 1 nemôžete len tak zapnúť a hneď rozumieť všetkému, čo sa tam deje. Musíte poznať stratégie, ako fungujú autá, tiež trate, pilotov a osobnosti tohto športu.“

„Myslím si, že Formula 1 odvádza skvelú prácu, snaží sa porozprávať tieto príbehy a zväčšiť fanúšikovskú základňu. Chce to nejaký čas, ale Veľká cena Miami tomu rozhodne pomôže,“ dodal Garfinkel.