logo F1online.sk

Andretti Autosport má záujem o F1, nemá však príležitosť

Colton Herta
© Twitter/NTT INDYCAR SERIES
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 9. 2021

Andretti Autosport je skutočnou pretekárskou veľmocou nielen na americkom, ale celosvetovom poli motoršportu. Aktivity tejto spoločnosti zahŕňajú šampionáty IndyCar, Indy Lights, IMSA, Formulu E, Extreme E či Australian Supercars series. Najnovšie sa špekulovalo o záujme Michaela Andrettiho vstúpiť do Formuly 1.

Bývalý pilot McLarenu, víťaz Indy 500 a tiež syn majstra sveta z roku 1978 Maria Andrettiho je v súčasnosti úspešným podnikateľom a šéfom Andretti Autosport. Tá sa nijak netají záujmom hľadať (nielen) vo svete motoršportu ďalšie príležitosti. Podľa portálu RACER medzi nich patrí aj Formula 1. Michael Andretti vraj mal „sondovať“ v snahe nájsť nejakú schodnú cestu do Formuly 1 a rokoval s „viac ako jedným tímom“. To viedlo k dohadom, že Andretti má záujem o kúpu Sauber Motorsport, ktorý v súčasnosti vlastní investičná skupina Longbow Finance.

Americká spoločnosť sa však od týchto špekulácií dištancovala. „Záujem Michaela a tímu o vstup do Formuly 1 trvá už nejaký čas. Za tie roky sme preskúmali mnoho možností, ale v súčasnosti nemáme nič nové, čo by sme mohli oznámiť,“ povedal pre The Race hovorca Andretti Autosport.

„Pretekanie v akejkoľvek forme je našou vášňou a my nikdy nehovoríme nikdy. Ak by sa naskytla vhodná príležitosť vrátiť meno Andretti do Formuly 1, pôjdeme do toho. V súčasnosti však takúto príležitosť nemáme. Naďalej sa preto sústredíme na sedem disciplín, v ktorých aktuálne pôsobíme,“ stojí v stanovisku stajne.

Vstup Andretti Autosport do Formuly 1 napohľad nie je žiadne sci-fi. Jedná sa o mocnú skupinu, ktorá má s motoršportom bohaté skúsenosti. Navyše, na rošte sa v súčasnosti nachádzajú tímy, ktoré nemajú svoju budúcnosť ani zďaleka zabezpečenú. Prvým príkladom je spomínaný Sauber, ktorý prevádzkuje tím F1 Alfa Romeo Racing. Druhým americký Haas, ktorý taktiež čelí finančnej neistote a hovorilo sa o jeho možnom odpredaji do rúk ruského miliardára Dmitrija Mazepina.

Investícia do už existujúceho tímu je v súčasnosti tou najrozumnejšou cestou do F1. Podľa platnej Concordskej dohody totiž musí potenciálny záujemca, ktorý by rád dostal na rošt jedenásty tím, zaplatiť astronomických 200 miliónov dolárov. A týmto poplatkom sa vaša cesta vo Formule 1 ešte len začína.

Súvisiace články