logo F1online.sk

Bottas chce menej prítlaku, aby mohol predbiehať

Valtteri Bottas
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala27. 8. 2021

Nájsť v Belgicku optimálnu mieru prítlaku je tvrdý oriešok, v Spa sú totižto nielen dlhé rovinky, na ktorých sa určite dá predbiehať, ale aj technický druhý sektor. Valtteri Bottas v piatok nehľadal žiadne kompromisy, po tréningoch priznal, že preferuje lepšiu rýchlosť na rovinkách. Nesmieme totižto zabudnúť na to, že v Maďarsku dostal trest.

Valtteri Bottas bol dopoludnia najrýchlejší zo všetkých, aby v druhom tréningu obsadil druhé miesto štyri stotiny za Maxom Verstappenom. Sobota tak pravdepodobne bude veľmi tesná a ľahko sa môže stať, že Fín spadne aj na nižšie ako šieste miesto.

V tom prípade bude musieť súperov prekabátiť buď strategicky, alebo si na nich zapoľovať priamo na trati. Nuž a s nastavením optimalizovaným na druhý sektor to určite nepôjde. Preto Bottas v piatok testoval menšie zadné krídlo ako jeho kolega.

“Z pohľadu rýchlosti v krátkych aj dlhých stintoch to nevyzeralo tak zle. Bolo to celkom slušné,” hodnotil piatok v Belgicku Valtteri Bottas, ktorý v nedeľu príde o päť miest. “Vždy je náročné detailne porovnávať tréningy, ale aspoň sme mali dobrý pocit, čo je pozitívne.”

“Na rovinkách sme určite vyzerali byť dosť rýchli. Možno menej v druhom sektore, v ktorom sú zákruty, ale pre mňa je z pohľadu pretekov dôležité byť rýchly v prvom a treťom sektore, aby som mohol predbiehať,” vysvetlil.

Bottas však bude môcť hodiť všetky svoje plány do koša, ak bude v sobotu a v nedeľu pršať. V tom prípade nebude rozhodovať čistá rýchlosť na rovinkách, ale hľadanie čo najlepšej priľnavosti. Tu príde viac prítlaku vhod.

“Ak bude pršať, chcete mať viac prítlaku,” uznáva Bottas. “Rozhodnutie, čo si vybrať pred kvalifikáciou, bude kľúčové. Postupne budeme musieť vyhodnocovať, ako to vyzerá. Ako sme už videli na výsledkoch, s Red Bullom to bude opäť tesné. Dnes v noci sa na to do detailov pozrieme a skúsime nájsť akékoľvek drobné zisky.”

Šéf traťových inžinierov Mercedesu Andrew Shovlin je s piatkom spokojný, no upozorňuje, že kvôli motorovým režimom nie je ľahké odhadnúť, ktorý tím ťahá za kratší koniec.

“Celkovo sme mali dosť čistý deň. Tréningy sme dobre využili a napokon máme celkom rozumný balans,” hovorí Andrew Shovlin. “Ťažko vyhodnotiť, ako na tom sme. Tento okruh je náročný na výkon, takže prepnúť režim smerom hore alebo dolu môže spôsobiť veľké zmeny v časoch na kolo.”

“Zdá sa však, že auto funguje tak, ako by malo a my sme rýchlostne viacmenej tam, kde by sme mali. Z pohľadu balansu ešte musíme niečo nájsť, Lewis pociťoval v dlhých stintoch vibrácie, ktoré nepomáhajú. Azda sa nám v noci podarí auto ešte zlepšiť,” dodal.

Súvisiace články