logo F1online.skF1online.sk

Monchaux: Stále doplácame na slabý rok 2017

Kimi Räikkönen
© Twitter/Alfa Romeo
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 8. 2021

Vzostupy a pády. To je stručná charakteristika počínania tímu Alfa Romeo (a predtým Sauber) v hybridnej ére. Teraz vstupuje Formula 1 do nového cyklu a v Hinwile nenechávajú nič na náhodu. Vývoj nového monopostu začal čím skôr, aby sa predišlo chybám z rokov 2016 a 2017, kedy Sauber bojoval o vlastnú existenciu.

Tím prešiel v polovici roka 2016 do rúk nových majiteľov, skupiny Longbow Finance. Zemetrasenie prišlo v tom najmenej vhodnom čase, keďže v roku 2017 vstupovali do platnosti nové technické pravidlá. Sauber tak vstúpil do nového cyklu finančne podvýživený, so starým motorom Ferrari a technicky nepripravený.

„Skutočne sa koncentrujeme na nasledujúci rok,“ povedal v rozhovore pre The Race technický riaditeľ Alfy Romeo Jan Monchaux. „Urobili sme vo vnútri tímu rozhodnutie, Frédéric Vasseur, vlastníci a do istej miery aj sponzori, všetci chceli vyslať jasný signál a zastaviť tohtoročný vývoj skôr. To maximalizuje naše šance s príchodom nových pravidiel.“

„Posledná veľká zmena predpisov prebehla v roku 2017. Sauber vtedy nastúpil do sezóny s rok starým motorom Ferrari a autom, ktorého výkonnosť mala ďaleko od optima. Na to doplácame dodnes.“

„Ak ste na začiatku novej éry o krok pozadu, máte to potom veľmi ťažké. Chceme zo seba vydať maximum a teraz postaviť čo možno najlepšie auto,“ dodal Monchaux.

V rokoch 2018 a 2019 sa začal tím pomaly dvíhať a šplhať poradím nahor, avšak vlani ho opäť zrazila (najmä) pohonná jednotka Ferrari. Alfa Romeo nemala dostatočne silný balík a bez kvalitného motora sa nedokázala zapojiť do boja v strede poľa, čo platí dodnes.

„Myslím, že sezóna 2020 bol pre nás veľmi bolestivá, ale pri spätnom pohľade priniesla i mnoho pozitív. Prinútilo nás to totiž pozrieť sa na všetky aspekty a opýtať sa samých seba množstvo otázok, miesto toho aby sme dali ruky preč jednoduchým ‚sme si vedomí situácie okolo našej pohonnej jednotky‘. Áno, motor v tom zohral zásadnú rolu, ale to sme z našej pozície ovplyvniť nemohli. Dobre sme vedeli, že Ferrari získa späť stratenú výkonnosť,“ povedal Monchaux.

„Prešli sme si nesmierne náročnou inšpekciou, otočili sa o celých 360 stupňov, skúmali našu metodiku, veterný tunel, simulačné nástroje a vlastne úplne všetko. Pokiaľ ide o metodiku, tak veci vo vnútri tímu prešli zmenami, o ktorých sme sa bavili už v rokoch 2018 a 2019, avšak na ich uskutočnenie nám chýbala odvaha, keďže vtedy naše auto pravidelne zbieralo body.“

„Bolo celkom zrejmé, že aj po odpočítaní pohonnej jednotky dokázali naši najbližší konkurenti urobiť väčší krok vpred než my. To nás prinútilo spochybniť úplne všetko,“ dodal Monchaux.

Súvisiace články

Diskusia