logo F1online.sk

Množstvo problémov sprevádzalo aj víkend tímu AlphaTauri

Daniil Kvjat a Pierre Gasly
© Twitter/AlphaTauri
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 7. 2020

Premiéra nového mena i lakovania v úvodnom podujatí sezóny sa nezaobišla bez komplikácií. No pri pohľade na ostatných, najmä na materský Red Bull, však môžu byť v tíme AlphaTauri mimoriadne vďační za nedeľné siedme miesto Pierra Gaslyho.

Francúzsky mladík sa do živého prenosu prakticky ani nedostal. Zajazdil spoľahlivo a bez chýb. Nenápadnou jazdou doviedol svoj monopost až do cieľa, i keď on i jeho inžinieri sa počas pretekov poriadne zapotili. A horúce rakúske počasie to na svedomí nemalo. Nechýbalo veľa a jeho auto by postihol rovnaký osud, ako pilotov Haasu.

„Boli sme naozaj blízko vypadnutiu,“ priznal po pretekoch Gasly. „Asi v desiatom kole sme zvažovali odstúpenie, pretože moje brzdy neboli vôbec v poriadku a teploty boli ďaleko za hranou. Požiadal som tím ešte o jedno kolo, povedali, nech to ešte skúsim a pomaly sa to začalo zlepšovať.“

„Boli sme teda len jedno kolo od vypadnutia, no napokon sme na trati zostali a doviezli dobré body.“

AlphaTauri sa v Rakúsku usadili na čele akejsi pomyselnej „tretej ligy“. Mercedes a Red Bull tvorili tú prvú, Ferrari, Racing Point, McLaren a Renault druhú a AlphaTauri s Haasom, Alfou Romeo a Williamsom tretiu.

„Vedeli sme, že konkurovať Racing Pointu alebo McLarenu bude výzva. Napokon sme sa len snažili vyhnúť problémom, zviedli sme zopár pekných súbojov a zrodilo sa siedme miesto. Myslím, že ak by nám ho na začiatku víkendu niekto ponúkol, brali by sme ho všetkými desiatimi,“ dodal Gasly.

Už menej spokojný bol jeho tímový kolega Daniil Kvjat. Ten sa v náročných pretekoch dlho pohyboval v okolí najlepšej desiatky, no aj on sa napokon pridal k deviatim pilotom, ktorí v Rakúsku napokon cieľovú pásku nepreťali. Do cieľa mu pritom chýbali len dve kolá. Ukázalo sa, že jeho problémy zapríčinil súboj s Estebanom Oconom o niekoľko kôl skôr.

„Preteky sa pre mňa vyvíjali dobre až do môjho stretu s Oconom. Mal som veľmi dobré tempo a k tomu čerstvé gumy,“ hovorí Kvjat. „Nebolo to od neho práve milé, vytláčať súperov týmto spôsobom, no na druhú stranu, aj ja som mohol byť trochu trpezlivejší. Je to trochu frustrujúce, pretože dovtedy boli moje preteky veľmi dobré. Škoda, dnes som prišiel o množstvo bodov.“

„Pri kolízii som si poškodil predné krídlo, zavesenie a dostal som defekt, čo bol môj koniec,“ dodal Kvjat. Video z ich vzájomného súboja si môžete pozrieť tu. Palubné zábery z Rusovho monopostu žiadny vzájomný kontakt neodhaľujú, čo potvrdil aj sám Ocon, k poškodeniu teda mohlo dôjsť jedine agresívnym prejazdom cez obrubník.

Súvisiace články