logo F1online.sk

Testy prebehli úspešne, Pirelli plánuje v Silverstone nasadiť novú špecifikáciu pneumatík

George Russell
© Twitter/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 7. 2021

Sága explodujúcich pneumatík z Veľkej ceny Azerbajdžanu bude zrejme čoskoro za nami. Po zlyhaní gúm na monopostoch Lancea Strolla a Maxa Verstappena pristúpilo Pirelli k razantnému kroku a rozhodlo nasadiť úplne novú špecifikáciu zadných pneumatík. Tá má byť robustnejšia a odolnejšia než jej predchodca, čo má zabrániť budúcim komplikáciám.

Taliansky dodávateľ tieto nové pneumatiky priviezol do Rakúska, kde dal pilotom a tímom možnosť otestovať ich. Pirelli tým získa potrebné dáta a spätnú väzbu. Hľadá tiež nejaké prekážky, ktoré by mohli brániť nasadeniu nových pneumatík už na Veľkej cene Veľkej Británie o dva týždne. Nič také však zatiaľ neobjavilo.

„Spätná väzba zo strany pilotov bola pozitívna,“ povedal po piatku šéf Pirelli pre oblasť motoršportu Mario Isola. „Niektorí hovorili, že nové pneumatiky majú v prvých kolách viac trakcie, iní zas, že tieto prototypy sú veľmi podobné súčasnej zmesi C4.“

„Presne taký bol náš cieľ, pretože vieme, že nová konštrukcia je robustnejšia a chceme, aby priniesla nejakú rezervu. Nechceli sme však zmeniť jej správanie a vyváženie, alebo nebodaj žiadať tímy o nový prístup k nastavovaniu monopostov. To sa nám podarilo potvrdiť,“ povedal Isola.

Nová špecifikácia pneumatík má byť nasadená už o dva týždne v Silverstone a Pirelli teraz preverí dáta pozbierané od tímov. Rozhodnutie síce ešte nepadlo, avšak je vysoko pravdepodobné, že tieto gumy budú o dva týždne naozaj nasadené do ostrých bojov.

„Žiadne námietky som nezaznamenal a nikto neprišiel s nejakým negatívnym vyjadrením. Nezachytil som teda nič, čo mi by ma primälo myslieť si, že nasadenie týchto pneumatík v Silverstone nie je dobrý nápad. Všetky dáta dostaneme a bude chvíľku trvať, kým ich zanalyzujeme. Ak však mám byť úprimný, nevidím dôvod, prečo by sme ich v Silverstone nemali nasadiť,“ uzavrel Isola.