logo F1online.sk

Cunodov presun do Talianska sa vypláca, Japonec chce vyzvať Ferrari

Júki Cunoda
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 6. 2021

Štart kariéry Júkiho Cunodu vo Formule 1 bol dosť kostrbatý. Prvá tretina sezóny v podaní japonského mladíka bola plná nehôd a chýb, avšak predviedol tiež záblesky svojho talentu. Na pleciach mal stále väčší a väčší tlak, ktorý sa mu na Veľkej cene Štajerska podarilo trochu uvoľniť. Jeden bod síce nie je veľa, ale stále sa počíta.

Na body je to momentálne 37:9 v prospech jeho tímového kolegu Pierra Gaslyho. Aj jeho vypadnutie v nedeľných pretekoch pomohlo Cunodovi na desiate miesto. Ten potrebuje zabrať, keďže jeho auto na body objektívne má. Mohlo by dokonca byť rýchlejšie než Ferrari.

„Myslím, že celkovo to je dobrý krok vpred,“ zhodnotil Veľkú cenu Štajerska Cunoda. „Tempo máme, tak sa poďme pripraviť na ďalší víkend a poďme zabodovať.“

Japonec skončil v sobotnej kvalifikácii na ôsmom mieste, penalizácia za blokovanie Valtteriho Bottasa v kvalifikácii ho však zosunula na jedenáste. Napriek tomu, že v pretekoch ho dokázali poraziť Alonso i Stroll, pomýšľa Cunoda na tímy v čele stredu poľa.

„Práca s pneumatikami bola dobrá, najmä v porovnaní s Francúzskom. Tam boli moje gumy v závere po smrti. Tu to na konci pretekov bolo dobré. Bol to dobrý krok vpred, ale stále… možno by som sa nemal porovnávať s Ferrari, keďže ich tempo bolo v pretekoch naozaj skvelé, avšak podľa mňa by sme s nimi v budúcnosti mali bojovať v Pohári konštruktérov. Musíme na to tlačiť. Tempo máme, najmä v kvalifikáciách,“ povedal Cunoda.

Toho Red Bull pred Veľkou cenou Azerbajdžanu presťahoval z Milton Keynes do talianskej Faenzy, kde sa pripravuje pod osobným dohľadom svojho šéfa Franza Tosta. Ten mu pripravil skutočne bohatý program plný posilňovne, práce s inžiniermi a hodín angličtiny. Podľa technického riaditeľa AlphaTauri, Jodyho Eggintona, táto zmena prináša ovocie.

„Rozhodne áno,“ prehlásil Egginton. „Čím viac času niečomu venujete, tým skôr sa v tom dokážete zlepšiť. To platí vždy a všade. Pomohlo to zlepšiť jeho vzťah s inžiniermi a talianske prostredie je svojim pekným počasím pre tréning ideálne.“

„Pomohlo mu to sa lepšie sústrediť. Je to mladý chalan a prestup do F1 bol veľkou zmenou. Presun do Talianska prospel jeho koncentrácii. Inžinieri ho teraz majú nablízku, čo im umožnilo zlepšiť komunikáciu s ním a lepšie mu porozumieť. Ovocie to prináša obom stranám,“ dodal Egginton.

Súvisiace články