logo F1online.sk

Gasly druhý tréning presedel, Honda mala obavy o pohonnú jednotku

Pierre Gasly
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala26. 6. 2021

Pierre Gasly v prvom tréningu zajazdil celkovo druhý najlepší čas, no v popoludňajšej časti sa ani len neukázal. Celú hodinu presedel v garáži a na boxovom múriku so šiltovkou otočenou dozadu. Na trať ho totižto nepustila Honda, ktorá kontrolovala svoju pohonnú jednotku.

Z pohľadu časov na kolo to v prvom tréningu vyzeralo nasledovne: Na čele sme mali Maxa Verstappena s kolom 1:05,910, Pierre Gasly skončil hneď za ním s výkonom, ktorý bol len o 0,256 sekundy pomalší. Dokopy odjazdil 32 kôl, čiže problémy s pohonnou jednotkou ho ešte v tejto časti nezasiahli.

“Áno, ráno sme mali skvelú rýchlosť, skvelé auto,” zhodnotil Pierre Gasly. “Žiaľ, chlapci na pohonnej jednotke odhalili nejaký problém, takže popoludní nechceli nič riskovať. Chceli to skontrolovať ešte predtým, ako toho odjazdíme viac.”

“Nie je to ideálne. Vieme, že to nie je ideálne, ale napokon s tým nič nevieme spraviť. Je to veľká škoda, nuž dúfam, že to nebude mať negatívny dopad na zvyšok nášho víkendu,” nádejá sa Francúz, ktorý si aj tento víkend trúfa na slušný bodový zápis.

“Bol som naozaj sebavedomý a popoludní sme chceli vyskúšať pár vecí. Bolo to náročné, pretože Júki nemal až taký dobrý pocit. V porovnaní s prvým tréningom nemal takú dobrú rýchlosť. Vidíme nejaké otázniky, ale dúfam, že sa nám v sobotu ráno podarí všetko skontrolovať a do kvalifikácie vstúpime sebaisto,” doplnil Gasly.

Cunodovi prvý tréning celkom vyšiel a obsadil v ňom piatu priečku, no popoludní sa prepadol až na pätnástu. Japonec vysvetlil, že za to môže menší problém s motorom; počas jeho kvalifikačnej simulácie spadol do neutrálu.

“V ostrom kole na mäkkej zmesi ma na konci kola hodilo do neutrálu. Dovtedy som dosť získaval na svoje predchádzajúce kolo. Tam som toho dosť stratil a to bolo napokon aj moje najlepšie kolo. Nie ideálne,” komentuje Júki Cunoda.

Z umiestnenia si však ťažkú hlavu nerobí. “Tie časy až tak nesledujem. Tu sa viac trápim pri dlhých jazdách — ako na okruhu Paula Ricarda, mám podobný problém ako tam. Musíme to preskúmať. Krátke stinty — už z prvého tréningu vidíme, že rýchlosť máme, potrebujeme to len doladiť.”

Súvisiace články