logo F1online.sk

Cunoda vie, kde robí chybu: Nemusím do toho vždy tak vletieť

Júki Cunoda – AlphaTauri zozadu
© Pirelli
Milan Kubala
Milan Kubala24. 6. 2021

Júkimu Cunodovi jeho debutová sezóna vo Formule 1 veľmi nevychádza. Má za sebou sériu nehôd v kvalifikáciách, ktoré ho okamžite obrali aj o nádej získať v pretekoch pekný výsledok. Cunoda si uvedomuje, že takto pokračovať nemôže. Pred Veľkou cenou Štajerska avizuje, že zmení prístup.

Japonský pretekár ukončil kvalifikáciu predčasne už v troch prípadoch. Najskôr to prehnal v Imole, kde vypadol už v Q1, potom si s bariérou potykal v Azerbajdžane a predčasne ukončil boje o pole position, nuž a pred týždňom sa zas “vyznamenal” vo Francúzsku, a to vo svojom úplne prvom ostrom kole.

“Obyčajne mám tendenciu na to už na začiatku Q1 tvrdo zatlačiť, čo však nemusím,” uvedomuje si Júki Cunoda, ktorý o svojich problémoch hovoril na štvrtkovej tlačovke. “Nie je to nutné, keďže máme auto, ktoré má konzistentne dobrú rýchlosť. Vždy má potenciál na to, aby sa dostalo do Q3, no mňa to ťahá k tomu, aby som hneď na začiatku na to tlačil.”

A to je problém. “V dvoch z posledných troch pretekov som spravil chybu z tohto istého dôvodu; príliš som na to tlačil od prvého kola. Potom sa celá moja kvalifikácia skončí predčasne. Povedal by som, že by som mal ísť do toho trochu zľahka, pristúpiť k tomu inak, byť uvoľnenejší. Budem postupne budovať svoju rýchlosť a už od prvého tréningu zbierať sebadôveru.”

“Uvidíme, ako bude tento prístup fungovať. Určite ho však musím zmeniť, nechcem opakovať tieto chyby. Aj tak však v kvalifikácii budem musieť na to tlačiť, aby som získal čo najlepší výsledok,” pokračoval Cunoda.

Japoncov kolega Pierre Gasly zatiaľ predvádza výkony ako z iného sveta. V posledných siedmich pretekoch dokázal do Q3 postúpiť až šesťkrát, čo sa v konečnom dôsledku podpisuje aj pod jeho 37 majstrovskými bodmi. Cunoda ich má len osem.

“Veľmi šikovne pristupuje ku každej časti víkendu,” uznáva Cunoda. “Medzi tretím tréningom a kvalifikáciou sme spravili veľké, veľké zmeny v nastaveniach. Nepoviem, ktorým smerom, ale v Q1 bol rozumnejší, keďže sa v Q1 v prvom ostrom kole snažil spoznať balans a zistiť, čo sa na aute zmenilo.”

“Od toho momentu začal pracovať na svojej rýchlosti. Aj keď má už plno skúseností v F1, tak najskôr začne zľahka, získava cit pre auto. Akonáhle začne cítiť to auto, tak to dá všetko dokopy. To je iný prístup ako ten môj.”

“Vo Francúzsku sme aj my spravili veľmi podobné kroky, no mne bolo jedno, že sme zmenili nastavenia. Proste som do toho hneď v prvom kole vletel a dorazil som ku bariére. Takže on pristupuje ku kvalifikácii inak, myslím si, že táto šikovnosť je jeho silná stránka,” doplnil.

Súvisiace články