logo F1online.skF1online.sk

Podľa Vasseura urobila Alfa Romeo najväčší progres, aj keď to na výsledkoch príliš nevidno

Kimi Räikkönen
© Alfa Romeo
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 6. 2021

Tím Alfa Romeo vstúpil do sezóny 2021 v lepšej forme, než akú mal v minulom roku. Síce má po šiestich podujatiach na konte len dva body, no zlepšenie badať na prvý pohľad. Šéf stajne z Hinwilu, Frédéric Vasseur, si dokonca myslí, že nikto v štartovom poli neurobil taký výrazný pokrok ako práve jeho tím.

Alfa Romeo mala mať po úvodných šiestich pretekoch viac bodov než skutočne má. Dopláca pritom na dávku smoly, ale i chyby, tímové aj jazdecké. Havária Antionia Giovinazziho v bakuskej kvalifikácii či chyba Kimiho Räikkönena v Portugalsku sa rozhodne nemuseli stať.

„Náš tím urobil oproti minulej sezóne naozaj veľký krok vpred, možno najväčší spomedzi všetkých ostatných,“ povedal šéf stajne Frédéric Vasseur, ktorého cituje portál RaceFans. „Dáta hovoria za všetko. V kvalifikačnom porovnaní sa naša strata znížila približne o jeden percentuálny bod. Veľký progres sme urobili aj v pretekoch, v ktorých je to vyše pol percentuálneho bodu.“

„V takto vyrovnanom štartovom poli je to naozaj veľký pokrok a myslím, že sa nám z nášho balíka ešte nepodarilo vyžmýkať maximum.“

Alfa Romeo ťaží z novej pohonnej jednotky Ferrari, ktorá síce stále nie je dokonalá, no oproti minulému roku predstavuje značný pokrok. Technici v Hinwile tiež zapracovali na aerodynamike, keďže na rozdiel od Ferrari nemuseli investovať jeden žetón do prevodovky. Alfa tak mohla minúť oba žetóny na zmenu prednej časti monopostu.

„Monopost C41 pracuje vo všetkých aspektoch lepšie než jeho predchodca. Nebolo by fér ukázať prstom len na jeden prvok a povedať, že ten sa zaslúžil o náš pokrok. Pohonná jednotka samozrejme priniesla veľký krok vpred, náš tím však vylepšil každý jeden aspekt monopostu a výsledky vidieť i na trati,“ povedal Vasseur.

Alfa Romeo je teraz pravidelným účastníkom Q2 a relatívne bez problémov poráža Williams. Tím však zatiaľ nezískal toľko bodov, aby mohol konkurovať tímom AlphaTauri, Aston Martin a Alpine na piatom až siedmom mieste Pohára konštruktérov.

„V roku 2020 sa nám do Q2 podarilo postúpiť len osemkrát, vrátane dvojitej účasti v Q3 v daždivom Turecku. Dnes máme za sebou šesť pretekov a nám sa do Q2 podarilo dostať presne osemkrát z dvanástich pokusov. Na suchej trati v Monaku sme sa prepracovali dokonca do Q3. Minulý víkend v Baku bolo naše kvalifikačné tempo možno najlepšie v tejto sezóne, aj keď sa to do výsledkov nepretavilo,“ hovorí Vasseur.

„Objavilo sa možno niekoľko prípadov, kedy sme si mohli a mali počínať lepšie – Antoniov problém v boxoch v Bahrajne či Kimiho nehoda v Portugalsku. Veľakrát to však bolo mimo našu kontrolu. Spomeňte si na problém v boxoch v Španielsku alebo stratu dvoch bodov v Imole kvôli kontroverznej penalizácii. V tých istých pretekoch odtrhnutá fólia z prilby upchala brzdové potrubie na Antoniovom aute a zničila jeho preteky,“ povedal Vasseur.

Súvisiace články

Diskusia