logo F1online.sk

Vasseur o sprísnení testov: To je vtip, zajtra zmeníme hmotnostný limit?

Kimi Räikkönen
© Twitter/Alfa Romeo
Milan Kubala
Milan Kubala21. 5. 2021

Aj v Alfe Romeo po pohľade na novú technickú direktívu vystrúhali bolestivú grimasu. Hoci podľa šéfa tímu Frédérica Vasseura odviedli vynikajúcu prácu, keď sa s flexibilitou zadného krídla dostali až na limit, teraz na to doplatia. Celú vec tak označil za zlý “vtip”.

“Zasiahne to všetkých. Máme tu pravidlá s maximálnou deformáciou pod zaťažením. Ja si nemyslím, že by sme v niečom boli chytrejší ako ostatní, všetci sa držia limitov, no FIA sa teraz rozhodla tie limity zmeniť,” spustil Frédéric Vasseur v Monaku. “Je to trochu prekvapujúce, že v priebehu sezóny zmenili záťaž a povolenú mieru deformácie. Toto nie je zavedenie nového testu alebo nový spôsob testovania, oni len zmenili hodnoty.”

Tímy už od začiatku sezóny pracovali s vopred známymi hodnotami a na základe toho vyvíjali jednotlivé súčiastky. “Toto je prvýkrát, čo vidíme niečo podobné. Ak ste na limite, ak ste odviedli dobrú robotu, tak musíte vyrobiť nové krídla. Z pohľadu šetrenia nákladov je to obrovská, obrovská záťaž. Máme čas, ale bude nás to stáť celý majetok.”

Šéf Red Bullu Christian Horner uviedol, že v Milton Keynes odhadujú, že sprísnenie testov bude stáť pol milióna. Šéf Alfy Romeo nevedel vyčísliť presnú sumu, no poukázal na absurdný fakt, že tímy sa s vedením naťahujú o každý cent, aby zrazu FIA zmenila testy a všetky takto ušetrené peniaze spláchla do záchoda.

“Všetci tu bojujeme o to, aby sme ušetrili nejaké peniaze. Rokujeme o znížení počtu osôb na trati o jednu, a potom sa objaví takáto vec. To je vtip,” krúti hlavou Vasseur.

Šéf Alfy Romeo trvá na tom, že spevnenie zadných krídel bude mať nemalý dopad na finančnú situáciu tímov, no na výsledkoch sa to veľmi neodrazí. Tým sa priklonil k názorom Christiana Hornera, Mattiu Binotta i Laurenta Rossiho.

“Úprimne, bude to minimálne, pretože sme viackrát robili porovnávacie testy a rozdiel nebol zrovna obrovský,” prezradil Vasseur. “Ale toto nie je o tom. Ja mám obavy, či budúci týždeň nebudeme meniť aj hmotnostný limit áut, pretože jeden tím sa nedokáže k tomu limitu priblížiť… Ja neviem.”

Cieľom tímov má byť podľa Vasseura skonštruovanie takých komponentov, ktoré sú až na hranici pravidiel, no všetky požiadavky splnia, nie nechávať si rezervu. To sa Alfe Romeo podarilo, za čo bude teraz potrestaná.

“Trochu ma hnevá ten prístup, ktorý viedol k zmene pravidla. Zmeniť hodnoty pri testoch nie je vôbec fér, pretože úlohou inžinierov v F1 je navrhnúť súčiastky na hranici pravidiel. Ak v priebehu sezóny zmeníte pravidlá, budete musieť navrhnúť nové súčiastky. A tie tímy, ktoré tvrdia, že ich to neovplyvní — to je proste vtip,” dodal po krátkej odmlke.

Súvisiace články