logo F1online.sk

Kuriózny pitstop: Mechanici šli Giovinazzimu nasadiť sfúknutú pneumatiku

Antonio Giovinazzi
© FOM
Milan Kubala
Milan Kubala9. 5. 2021

Takúto zastávku v boxoch sme teda ešte nevideli. Pitstop Antonia Giovinazziho trval viac ako 35 sekúnd potom, čo mechanici na poslednú chvíľu spozorovali problém so sadou gúm, ktoré chceli nasadiť. Na ľavej prednej bol totižto defekt.

Potom, čo Júki Cunoda v desiatej zákrute odstavil svoj monopost, oznámilo riaditeľstvo pretekov výjazd bezpečnostného vozidla. Antonio Giovinazzi sa to pokúsil využiť a nasadiť novú zmes pneumatík. Zamieril do boxov ku svojim mechanikom, keď si však jeden z nich uvedomil, že pred sebou síce má Giovinazziho, no v ruke drží prázdnu pneumatiku.

Problém rýchlo signalizoval svojim kolegom, ktorí sa rozbehli do garáže po novú stredne tvrdú sadu. Kým sa vrátili a všetko upevnili, ubehlo 35 sekúnd. Ešte šťastie, že sa to stalo za bezpečnostným vozidlom, azda si pomyslel Giovinazzi.

Nebolo však všetkému koniec. Namiesto toho, aby sa Giovinazzi mohol dotiahnuť na vláčik jazdcov za bezpečnostným vozidlom, sa na jeho monitore objavila časová “delta”, ktorú musí podľa pravidiel dodržať. Podľa tímu šlo o chybu.

“Môj volant za bezpečnostným vozidlom nefungoval, pretože mi stále ukazoval časovú deltu, podľa ktorej som mal jazdiť,” vysvetlil Giovinazzi. Nebyť tohto problému, Talian by bol hneď za zadnými krídlami súperov. “Keď sa objavila zelená vlajka, tak som stále strácal desať sekúnd. Takže áno, boli to na hovno preteky od začiatku až do konca.”

Viac o prvom probléme s pneumatikami prezradil šéf traťových inžinierov Alfy Romeo Xevi Pujolar. “Šlo o operačný problém, keď sme všetko pripravovali a v garáži sme zodvihli tú sadu, tak sa poškodil ventil.”

“Máme monitorovací systém, na ktorom bolo pred štartom pretekov všetko v poriadku. Pár kôl pred pitstopom to však zlyhalo. Je to oblasť, v ktorej sa určite môžeme zlepšiť, keďže toto by sa nemalo stať. Ale aspoň sme mali mať možnosť sa dotiahnuť, keďže bol na trati safety car,” pokračoval 48-ročný Španiel.

To sa Giovinazzimu nepodarilo. “Objavil sa ten druhý problém s monitorom. Dostali sme sa tak do problému, že sme boli na konci celej skupiny. Chceli sme mať pritom dve stredne tvrdé zmesi, to bola naša stratégia. Myslím si, že by sme bojovali o body. Mal by totižto veľmi dobré možnosti, čo by s dvomi stredne tvrdými sadami mohol spraviť. No už s tým nič nespravíme.”

Na margo problému so systémom FIA ešte Pujolar poznamenal: “Riešime to s FIA, nevieme pochopiť, prečo sme mali takýto problém. Zatiaľ neviem. Je to škoda, pretože sme stratili čas. Stratili sme jednu sadu pneumatík, potom sme prišli o čas, potom spadol do premávky. V týchto pretekoch ho to vyšlo draho.”

Súvisiace články