logo F1online.sk

Tost: O 70 percent nášho zlepšenia sa postarala Honda

Júki Cunoda a Pierre Gasly, mechanici, AlphaTauri, ilustračné
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala12. 4. 2021

AlphaTauri počas zimy nestratila nič zo svojej rýchlosti, tento rok chce zabojovať o prvú polovicu rebríčka Pohára konštruktérov s takými veličinami ako McLaren či Ferrari. Šéf tímu z Faenzy Franz Tost hovorí, že sa za to treba poďakovať i Honde, ktorá sa pod zlepšením tímu podpísala až 70 percentami.

Pierre Gasly v kvalifikácii ukázal, že AlphaTauri rýchlosť nechýba. Kvalifikoval sa na piatej priečke a nebyť kolízie s Danielom Ricciardom v pretekoch, mohol získať aj slušný bodový balík. Veď aj Júki Cunoda, ktorý štartoval z 13. miesta, nakoniec získal dva body.

“Pierre podal v kvalifikácii veľmi dobrý výkon. Takmer mu to vyšlo na štvrté miesto,” chváli francúzskeho pretekára Franz Tost v rozhovore pre Speedweek. “V Júkiho prípade sme pochybili pri výbere pneumatík, potreboval by mäkkú zmes, aby postúpil do Q3. Na druhej strane sme však nechceli otvoriť priestor na špekulácie o rôznych prístupoch k jazdcom či dokonca nejakom znevýhodňovaní.”

“Pierre v pretekoch odštartoval dobre, ale dosť nám uškodil výjazd bezpečnostného vozidla po nehode Nikitu Mazepina. Jeho stredne tvrdé pneumatiky už nedosahovali potrebné teploty, takže v porovnaní so súpermi, ktorí boli na mäkkej zmesi, stratil pár miest, čo viedlo aj k poškodeniu predného krídla. V tom momente bolo po pretekoch.”

“Pre Júkiho bolo najdôležitejšie to, že nazbieral pretekové kilometre. Všetko urobil správne, jazdil bezchybne. Deviate miesto je dobré, a mohlo byť ešte lepšie — mohol byť siedmy alebo ôsmy. Nebyť tej nehody, Pierre mohol skončiť štvrtý či piaty. Získali by sme veľa bodov,” zamyslel sa Tost.

AlphaTauri zaznamenala zlepšenie, ale rovnako i Red Bull, čo vraj nie je náhoda. Ako vníma aktuálnu formu tímu Franz Tost? “Podarilo sa nám spraviť drobné pokroky na stránke šasi, ale najväčšiu výhodu nám priniesla Honda s oveľa silnejším motorom. Povedal by som, že o 70 percent zlepšenia sa postarala Honda, 30 percent je vďaka autu.”

Teraz čaká AlphaTauri de facto domáce podujatie, veď továreň vo Faenze je od Imoly vzdialená len zhruba pätnásť kilometrov. Franz Tost očakáva, že AlphaTauri nadviaže na výkonnostne dobré podujatie v Bahrajne a vykročí za svojím cieľom.

“Očakávam, že sa pravidelne budeme dostávať do tretej časti kvalifikácie a v pretekoch budeme na bodoch. Pre tím musí byť cieľom piata priečka v Pohári konštruktérov,” vyhlásil a po doplňujúcej otázke prezradil, že za najväčších súperov považuje “McLaren, Ferrari, Alpine a Alfu Romeo”.

Aston Martin do tejto skupiny zatiaľ nezaradil. “Zatiaľ nie. Ale ich tím už v minulosti dokázal, že sa vie veľmi rýchlo dotiahnuť.”

Súvisiace články