logo F1online.sk

Magnussen ľutuje, že sa miesto vo Ferrari uvoľnilo až teraz

Kevin Magnussen
© Haas Media
Milan Kubala
Milan Kubala18. 6. 2020

Kevin Magnussen sa — rovnako ako väčšina pilotov — nikdy netajil záujmom sadnúť si do monopostu Ferrari. Mrzí ho preto, že sa mu nepodarilo využiť šancu, ktorá sa najbližšie roky už nemusí opakovať. Načasovanie zemetrasenia na trhu s jazdcami považuje za trochu nešťastné, lepšie by vraj mohol obísť pred rokom.

Ferrari si s Charlesom Leclercom a Carlosom Sainzom zabezpečilo stabilnú jazdeckú dvojicu na dlhé roky dopredu. Odhad, že by Leclerc so Sainzom mohli ťahať Ferrari aj viac ako päť sezón, nie je v padoku ojedinelý. Pre Magnussenove ambície je to však veľká rana.

“Nikdy som neskrýval, že by som to miesto veľmi rád získal,” priznal mierne sklamaný Kevin Magnussen v rozhovore, ktorý vyšiel v denníku Ekstra Bladet. “Veľa závisí od načasovania. Sainz mal výborný minulý ročník, nuž prerazil.”

Naproti tomu sa Kevinovi Magnussenovi a Romainovi Grosjeanovi nedarilo. Dvojica nazbierala len chabých 28 bodov, čo v Pohári konštruktérov stačilo akurát tak na Williams. V jazdcoch sa zo spomínanej dvojice umiestnil vyššie Magnussen, no dvadsiatimi bodmi a šestnástym miestom veľmi neohúril.

“Keby sa to stalo po sezóne 2018, bol by som azda viac v hre,” analyzuje dánsky pretekár, ktorému ročník 2018 skutočne vyšiel. Haas podával vynikajúce výkony, veď piate miesto v rebríčku najlepších tímov nie je jednoduché získať, nuž a na Magnussenovom účte sa vynímalo úctyhodných 56 majstrovských bodov.

“Ja osobne som mal pocit, že som mal slušnú sezónu, no z pohľadu ostatných to nebolo dobre vidno. Bolo teda zrejmé, že si Ferrari vyberie istejšiu voľbu. Nuž a keďže mal Sainz taký dobrý ročník, výsledok bol jasný,” zhodnotil Magnussen. “Na veci sa pozerám realisticky. Viem, že by som tú úlohu zvládol. Nesedím však so založenými rukami ľutujúc sa, že sa veci nevyvinuli v môj prospech. Musím pokračovať v práci a veriť. Raz tá šanca príde alebo nie.”

Magnussenovi teraz najviac pomôže, ak sa mu podarí udržať sa vo Formule 1. Ak pilot raz vypadne z tohto kolotoča, vracia sa naň len s ťažkosťami. Je preto v Dánovom záujme vyjednať si s Haasom predĺženie zmluvy aj na sezónu 2021.

Táto téma sa bude rozoberať ale až neskôr. “Momentálne sa intenzívne koncentrujú na to, aby sme sa dostali z tejto krízy. Zatiaľ sa netreba baviť o budúcnosti, veď sme ešte ani nepretekali. Teraz nie je najdôležitejšia otázka, kto bude v autách sedieť. V prvom rade sa tie autá musia na trati objaviť.”

Súvisiace články