logo F1online.sk

McLaren vysvetlil, prečo v testoch odjazdil menej kôl

Daniel Ricciardo
© Pirelli Press Area
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl17. 3. 2021

McLaren zvolil pri uvedení svojho monopostu úplne opačný model ako Mercedes. Ako prvý predstavil auto na sezónu 2021 a ako prvý absolvoval filmovací deň. Možno aj vďaka tomu mal britský tím na testoch oveľa menej problémov než konkurenčný Aston Martin alebo práve Mercedes.

Ako hovorí Pepa Král v najnovšom EisKingu, 14 dní od testov po prvé preteky, to je pri vývoji v F1 strašne veľa času. A keď si vezmeme, že McLaren už 16. februára poslal MCL35M prvýkrát na trať na filmovacom dni v Silverstone, tak to už je doslova celá večnosť. Možno aj vďaka tomu však prišiel na testy v dobrej forme a nemusel riešiť závažné poruchy.

„Išli sme krok po kroku. Ešte pred testami sme s autom najazdili nejaké kilometre. Absolvovali sme testovanie na dynamometri spolu s Mercedesom a filmovacie dni, ktoré nám poskytli dobrú príležitosť overiť si, ako náš monopost funguje,“ povedal technický riaditeľ James Key.

McLaren si dal medzi filmovacími dňami rozostupy na vyhodnotenie dát. „Vyriešili sme tak nejaké problémy. Robili sme doslova detské kroky. Zaklopem si, ale auto zatiaľ vyzerá dobre a spoľahlivo,“ vyhlásil 49-ročný Brit.

Fanúšikovia britského tímu sa možno zľakli pri pohľade na počet odjazdených kôl, ktorý mal McLaren tretí najmenší po Mercedese a Aston Martine. Spomínané dva tímy mali technické problémy, v prípade „papájových“ sú za menším počtom kôl iné príčiny.

„Nie sú to žiadne negatívne dôvody. Každý deň sme cez obed menili jazdcov, čo vždy zaberie nejaký čas. Snažili sme sa rozdeliť testy medzi získavanie dát, ktoré môže byť časovo náročné, a získavanie kilometrov. Samozrejme, chcete najazdiť čo najviac. V takom prípade však nemusí zostať čas na všetky tie drobné testy, ktorými sme zväčša začínali deň. Všetko bolo plánované a splnili sme veľa vecí, ktoré sme mali pripravené,“ pokračoval technický riaditeľ britského tímu.

Niektorí „insideri“ favorizujú McLaren na tretie miesto. Na tretej priečke skončil aj v minulej sezóne, avšak poväčšine roka určite nebol tretí najrýchlejší. Skôr vyťažil z konzistentnosti jazdcov a toho, že maximalizoval svoje príležitosti. Kde sa nachádza po testoch?

„Ťažko povedať. Pozerali sme sa len na seba. Pre nás i Mercedes bola kľúčová spoľahlivosť po inštalácii nového motora. Testy neboli zlé, ale je veľmi ťažké povedať, kto sa teraz kde nachádza,“ doplnil James Key.

McLaren urobil v sezóne 2019 priam skok dopredu, v roku 2020 to bol krok dopredu v podobe dvoch pódií a takmer víťazstva v Monze. V roku 2021 sa prirodzene žiada ďalší krok, možno aj viac pódií a niekde v snoch je prvé víťazstvo od roku 2012.

„Myslím si, že budeme v bitke s rovnakými tímami ako pred rokom. A bude to veľmi tesné. Nesmieme zabudnúť, že rovnako ako sme minulý rok skončili tretí, mohli sme skončiť aj piati,“ hovorí šéf tímu Andreas Seidl, ktorý aj mediálne veľmi umne krotí prehnané očakávania. Aj on upriamil pozornosť na integráciu nového motora Mercedes.

„Nesmieme zabudnúť, že máme Mercedes ako nového partnera. Počas najbližších dní sa budeme pod časovým tlakom pripravovať na prvú kvalifikáciu, prvé preteky. Je to výzva, pretože fungovanie súčasných pohonných jednotiek je neuveriteľne komplexnou záležitosťou. Som však rád, ako prebehli posledné mesiace, a teším sa z energie, ktorú do toho všetci v tíme vložili,“ zdôraznil šéf McLarenu.