logo F1online.sk

Alfa Romeo C41 nemá len nový nos (+SLIDER)

Alfa Romeo C41
© Alfa Romeo
Milan Kubala
Milan Kubala22. 2. 2021

Pondelňajšie poludnie vo Varšave odštartovalo veľký deň Alfy Romeo. Tím zo švajčiarskeho Hinwilu predstavil nové auto s typovým označením C41, na ktorom je badať viacero noviniek. Viac už o nich povedal technický riaditeľ Jan Monchaux.

Alfa Romeo sa počas zimy rozhodla — podobne ako AlphaTauri — investovať predovšetkým do prednej časti auta, proti čomu určite nebude namietať Kimi Räikkönen, pretekár, ktorý je známy tým, že v monopostoch s dobre vyladeným predkom to vie.

Najvýraznejšou zmenou je nové riešenie nového kužeľa, čo bude mať významný vplyv i na zvyšok monopostu. “Naše žetóny sme sa rozhodli investovať do nového nosa, nárazová štruktúra je, samozrejme, úplne nová,” vysvetľuje už Jan Monchaux. “Toto všetko má primárne aerodynamické dôvody.”

“Ďalej sme tvrdo pracovali na prednom zavesení, prednom krídle a predných brzdách, do nich chlapci vložili veľa úsilia. Rovnako tak sme upravili deflektory bočníc a deflektor v prednej časti auta,” vymenúva technický riaditeľ. “Časť našich snáh sa orientovala aj okolo podlahy a difúzora, teda tých oblastí, ktoré obyčajne medzi zadnými kolesami nie je vidieť, no zmenili sa kvôli pravidlám. Výkon z podlahy výrazne klesol, tiež difúzora a zadných bŕzd.”

“Veľmi sme sa usilovali o to, aby sme stratený prítlak získali späť. To znamená, že všetky komponenty, ktoré som nespomenul, sú v podstate prenesené z roku 2020. Šasi je rovnaké, samozrejme, prevodovka je rovnaká. Väčšina zadného zavesenia taktiež, a to kvôli pravidlám.”

Ferrari pre tento rok prichystalo novú pohonnú jednotku, ktorá by takisto mala Alfe Romeo pomôcť pozdvihnúť sa z ôsmeho miesta v Pohári konštruktérov. Inžinieri tímu sa však rozhodli neprekopávať úplne všetko, čo sa dalo.

“Z dôvodov návratnosti investície sme sa rozhodli ponechať si z minulého roka aj také komponenty ako chladenie či niektoré časti karosérie,” ozrejmil Monchaux. “To kvôli tomu, aby sme sa v tej časovej tiesni a so zdrojmi, ktoré sme mali, koncentrovali na oblasti, v ktorých sme očakávali najvyššiu mieru návratnosti investície. O pár týždňov uvidíme, či sme prijali tie správne rozhodnutia.”

Nasledujúce porovnanie je orientačné a slúži na jednoduchšie porovnanie medziročných rozdielov v monopostoch. Obrázky neboli zhotovené s použitím identických parametrov, napríklad ohniskovej vzdialenosti:

Slider potiahnite doprava alebo doľava.
Obrázok 2
Obrázok 1
Obrázok 2
Obrázok 1
Obrázok 2
Obrázok 1

Súvisiace články