logo F1online.sk

Honda urýchlila vývoj, nový motor chcela predstaviť až o rok

Honda, ilustračné
© Twitter/Honda
Milan Kubala
Milan Kubala19. 2. 2021

S monopostom AT02 sme v podstate spoznali aj novú pohonnú jednotku Hondy. Tá v útrobách predstaveného modelu síce chýbala, ale niečo viac nám o nej povedal technický riaditeľ Hondy Tojoharu Tanabe. Vývoj vraj ide podľa plánu, dokonca zrýchleného.

Japonský dodávateľ motorov otvára svoj posledný ročník vo Formule 1. Nechce však odísť zamračený a so sklonenou hlavou, ba práve naopak. Honda chce intenzívne investovať do svojej pohonnej jednotky a pomôcť Red Bull zaútočiť na majstrovský titul, nuž a popri tom pozdvihnúť aj výkony juniorského tímu AlphaTauri.

S tým súvisí aj urýchlené predstavenie motora, ktorý mal svetlo sveta uzrieť až pred sezónou 2022. Tanabe však ubezpečuje, že nebude platiť príslovie práca chvatná málo platná. Výsledky vraj vyzerajú sľubne a v Honde sú pripravení na novú sezónu.

“Na dynamometroch dosahujeme také hodnoty, aké sme očakávali,” vysvetľuje Tojoharu Tanabe v tlačovej správe AlphaTauri. “Uvidíme, akí konkurencieschopní budeme na trati a v skutočných pretekoch.”

Technický šéf Hondy následne vysvetlil, ako to vlastne bolo s tým načasovaním predstavenia špecifikácie motora, ktorým budú už tento rok poháňané autá Red Bullu a AlphaTauri. “Ešte predtým, ako sa začala pandémia Covidu-19, sme mali v pláne predstaviť novú pohonnú jednotku už tento rok.”

“Avšak, kvôli všetkým prekážkam a obmedzeniam súvisiacim s dlhou odstávkou Formuly 1, k čomu sa pridružil lockdown v Európe a omeškania v dodávkach dielov, sme sa rozhodli všetko posunúť na rok 2022,” hovorí 60-ročný Japonec.

Všetko sa opäť otočilo o 180 stupňov na jeseň. “Napokon sme vzali do úvahy aj naše vyhlásenie z októbra 2020, že Honda opustí tento šport ku koncu sezóny 2021. Prehodnotili sme celú situáciu a upravili naše plány tak, aby sme motor predstavili v roku 2021.”

“Dotiahnuť túto zmenu do konca bolo časovo veľmi tesné, ale podarilo sa nám urýchliť vývoj aj prípravný program. My v Honde sme nadobudli pocit, že predtým, ako odídeme z tohto športu, chceme využiť celé technické know-how, ktoré sme získali,” vysvetľuje Tanabe.

Čo vlastne môžeme od Hondy čakať? V ktorých oblastiach chce predbehnúť konkurenciu? “Ťažko špecifikovať, v ktorých konkrétnych oblastiach sme pracovali najviac, ale aby sme zlepšili výkon a spoľahlivosť, tak sme modifikovali spaľovací motor, turbínu a ERS. Toto je náš tretí rok so Scuderiou AlphaTauri. Aby sme sa tiež zlepšili ako celok, vylepšili sme inštaláciu a rozloženie celej pohonnej jednotky.”

Súvisiace články