Motor Audi má strácať takmer 30 koní na Mercedes, Wheatley reaguje


Rok 2026 sa blíži a s ním aj veľké porovnanie práce motorových oddelení. Aj keď nemáme žiadne oficiálne informácie o očakávanom výkone pohonných jednotiek, šéf projektu Audi Mattia Binotto už dávnejšie pripustil, že motory z dielne nemeckej značky budú spočiatku zaostávať. Teraz presiakli na povrch aj konkrétne čísla a nevyznievajú potešujúco. Šéf tímu Jonathan Wheatley však upokojuje.
Talianska verzia portálu motorsport.com prišla s konkrétnymi číslami, ktoré sa v zákulisí spomínajú v súvislosti so spaľovacími motormi. Najviac výkonu z motora má mať zatiaľ Mercedes, ktorý podľa posledných informácií môže rátať s 571 konskými silami. Keďže elektrická časť motora bude mať maximálny výkon približne 470 koní, znamená to, že pohonná jednotka ako taká sa dostala pomerne vysoko nad hranicu 1000 koní.
Na druhej strane Audi bude mať čo robiť, aby sa Mercedesu vyrovnalo šasi a aerodynamikou. Rovnaký zdroj totiž informuje o tom, že spaľovací motor Audi má len 540 až 550 konských síl. To znamená, že nemecký tím musí rátať s rovnakou stratou, akú má v súčasnosti pohonná jednotka Renaultu.
Jonathan Wheatley v piatok hovoril o pohonnej jednotke na tlačovej konferencii šéfov tímov a ubezpečil, že všetko ide podľa plánu. “Pohonná jednotka je vo finálnej fáze vývoja, konkrétne sa pracuje na spoľahlivosti. Šasi je na trati.”
“V tejto chvíli postupujeme podľa harmonogramu, čo sú fantastické správy. Toto je prvýkrát, čo Audi postaví monopost F1 s motorom a šasi. Môžem vám povedať, že som z toho nadšený. Pred nami je veľká výzva, keď musíme vytvoriť formulový tím Audi. Čaká nás vzrušujúce obdobie,” pokračoval bývalý športový riaditeľ Red Bullu.
Wheatley si veľmi dobre spomína aj na obdobie po sezóne 2014, keď Mercedes totálne kraľoval Formule 1 práve vďaka výkonnej pohonnej jednotke. Hrozí Formule 1, že sa zopakuje história? Padok to opatrne očakáva.
“Chcel by som sa vrátiť k roku 2014. Pole bolo roztiahnuté a jeden výrobca pohonných jednotiek odviedol veľmi, veľmi dobrú prácu. Pozrite sa však na nás teraz a na to, aké je to v šampionáte tesné,” pripomenul Wheatley. “Čelíme výzve, ktorá nie je malá, toto bude prvý rok projektu Audi v F1. Spolu musíme predstaviť šasi a pohonnú jednotku, je to náročná úloha.”
“Ako vám potvrdí aj Fred [Vasseur], vyrobiť si tie veci sám nie je len tak, musíte vybudovať tím a expandovať, navyše nás čaká najväčšia zmena technických pravidiel za mojich čias,” pokračoval manažér, ktorý začínal vo Formule 1 v roku 1991 ako mechanik Benettonu. “Je to fantastická výzva, na ktorú sa tešíme.”
V tejto chvíli netreba predbiehať, podotýka. “Myslím si však, že ešte je priskoro hovoriť o pretekoch. Najskôr musíme zistiť, ako sa budú tieto autá správať na trati. Formula 1 vás vždy prekvapí a nikdy neviete, čo sa stane.”







