Alfa Romeo uvažuje o tom, čo ďalej. Chce presedlať na Formulu E?
Alfa Romeo možno už čoskoro opustí Formulu 1. Značka má po rošádach v jej pozadí totižto uvažovať o tom, že vstúpi do Formuly E. Momentálne prehodnocuje i to, či má zmysel pokračovať v partnerstve so Sauberom.
Po nedávnom vytvorení koncernu Stellantis, ktorý vznikol spojením Fiatu-Chrysler a PSA, sa v tomto gigante začína uvažovať o tom, ako budú vyzerať jeho budúce programy aj vo svete motoršportu. Podľa portálu the-race.com sa už vážne rokuje o tom, že by jedna zo značiek Alfa Romeo alebo Maserati vstúpila do Formuly E, v ktorej sa v sezóne 2022/23 začne nová technologická éra. Väčšie šance sa dávajú práve Alfe Romeo.
Toto všetko sa deje v časovom súbehu s ukončením aktuálne platného partnerstva so Sauberom vo Formule 1. Spoločná zmluva sa skončí po tejto sezóne a v Alfe Romeo sa momentálne uvažuje o tom, čo ďalej.
Špekulácie okolo budúcnosti Alfy Romeo rozprúdil príchod bývalého výkonného riaditeľa Peugeotu Jeana-Philippa Imparata, v ktorého súvislosti sa hovorí o možnosti odchodu Alfy z Formuly 1. Takýto ťah by zrejme bolo možné formalizovať v úvode roka 2022.
Svoj názor na pretekanie v motoršporte Jean-Philippe Imparato, veľký podporovateľ elektriny, prezentoval už v roku 2019 v rozhovore pre Autocar: “Pýtať si 200 miliónov eur na budúci projekt v motoršporte je šialenstvo. Motoršport je mŕtvy, ak nie je elektrický.”
Viac možno naznačia už budúce týždne, pretože záujemcovia o vstup do sezóny 2022/23 Formuly E sa musia prihlásiť do konca marca, hoci je otázne, či to Alfa do tohto termínu stihne. Je preto pravdepodobnejšie, že ak sa jedna zo značiek Stellantisu rozhodne vstúpiť do Formuly E, tak to bude až v sezóne 2023/24, v jej prípade je hraničný termín na registráciu koniec januára 2022.
Do novej éry Formuly E sa už stihla prihlásiť značka DS Automobiles, ktorá je spolu s Alfou tiež súčasťou Stellantisu. To, že by si v šampionáte konkurovali, by nemal byť problém.
“Viem si predstaviť, že budú mať záujem o Formulu E aj iné značky,” hovorí Xavier Mestelen-Pinon, výkonnostný šéf DS. “Neviem, kto to bude a kedy, ale jedno je isté; značky musia o tom dnes uvažovať, pretože nejde len o samotného výrobcu, ale tiež o jeho partnerov, ktorí sa potrebujú objaviť v bezuhlíkových sériách, aby spropagovali svoje značky.”
“Nejde len o výrobcu, ale tiež o partnera,” zopakoval. “U nás je to napríklad Total. Automobilový svet a motoršport sa mení…”
- Značky
- Alfa Romeo
- Formula E