logo F1online.sk

V AlphaTauri sú sklamaní z toho, že v roku 2020 nepredbehli Ferrari

Pierre Gasly vyhral VC Talianska 2020
© Red Bull Content Pool
Jakub Vaverka
Jakub Vaverka27. 1. 2021

Technický šéf AlphaTauri Jody Egginton je sklamaný z toho, že jeho tím nedokázal v roku 2020 poraziť Ferrari. Myslí si totiž, že mali rýchlejšie auto ako legendárna talianska stajňa.

V prvej sezóne po zmene názvu z Toro Rosso na AlphaTauri tím pod záštitou Red Bullu získal rekordný počet bodov, pričom prvýkrát prekročil hranicu 100 získaných bodov. Najsvetlejším momentom bolo víťazstvo Pierra Gaslyho na Veľkej cene Talianska v Monze. AlphaTauri na tomto mieste vyhrala po dvanástich rokoch, keď sa to podarilo Sebastianovi Vettelovi.

Gasly dokázal pravidelne podávať kvalitné výkony, k čomu sa pridal aj jeho kolega Daniil Kvjat. Rus pridal sedem umiestnení v TOP 10, v Imole obsadil štvrté miesto. Tím však nedokázal obhájiť šieste miesto v Pohári konštruktérov z minulého roka. Na Ferrari stratil 24 bodov. Technický riaditeľ AlphaTauri Jody Egginton hovorí, že ho potešilo naplnenie dizajnových cieľov s novým autom AT01, ale zároveň ho sklamalo, že jeho tím nevyužil šancu zdolať Ferrari.

„Cítili sme, že sme mali skončiť na šiestom mieste,“ začal Egginton pre Motorsport.com. „Naše auto bolo dostatočne dobré na to, aby sme to dokázali, ale, ak mám byť úprimný, skrátka sa nám to nepodarilo. Vo veľa veciach sme sa zlepšili, ale toto sa nám nepodarilo zaklincovať. Na druhej strane, auto bolo veľmi konkurencieschopné. Získali sme body vo veľkom počte pretekov. Keď sme nebodovali, bolo jasné, prečo. Nášmu autu sme rozumeli.“

„Fakticky v Imole, kde sme mali problém, a v Portugalsku či v Turecku, kde veci nezapadli do seba, sme cítili, že sme mohli byť lepší. To nás stálo lepšie umiestnenie. Na menšom počte pretekov sme aj tak nazbierali viac bodov ako kedykoľvek predtým.

Pierre odviedol skvelú prácu. Podľa všetkých ukazovateľov ideme správnou cestou. Čo sa týka Ferrari, hlavne Charles Leclerc jazdil skvelo. My sme však mali rýchlejšie auto, čo sme ale nedokázali každý víkend využiť. Oni si možno nemyslia, že sme boli rýchlejší, ale toto je môj pohľad,“ myslí si Egginton.

Jednou zo silných stránok monopostu AT01 bolo veľké operačné okno. Vďaka nemu nebolo auto také citlivé na zmenu podmienok, čo zas navyšovalo sebavedomie pilotov.

Egginton súhlasí s tým, že dizajn auta pomohol dostať to najlepšie z Gaslyho, ktorý v minulej sezóne žiaril. „Pokúsili sme sa rozšíriť toto okno, čo by jazdcovu úlohu uľahčilo. Gasly na to reagoval. Je fér povedať, že potom, čo bol s nami, išiel do Red Bullu a nazbieral skúsenosti, sa u nás hneď vrhol do práce. Zaslúži si uznanie, rovnako tak celý tím za to, aké pracovné prostredie sme vytvorili.“

„Učí sa, jazdí veľmi dobre. Všetkých nás to motivuje, počínal si naozaj dobre. Nebudem komentovať situáciu, ktorou si prešiel v Red Bulle, ale keď sa u nás ukázal, rovno sa pustil do práce. Myslím si, že to ocenil každý. Odovzdáva 110 percent. Človek od neho nemôže žiadať viac,“ zakončil technický riaditeľ AlphaTauri.

Súvisiace články