McLaren odhalil svoje silné stránky a najväčšie slabiny
McLaren v posledných dvoch sezónach urobil snáď najvýraznejší progres spomedzi všetkých tímov. Na niektorých typoch okruhov a najmä vo veternom počasí však oproti konkurencii strácal. Slabinami britskej stajne boli najmä pomalé zákruty a citlivosť na nárazový vietor.
Na tratiach s nízkym prítlakom v Monze či Rakúsku fungovali „papájové“ monoposty perfektne a v Taliansku boli po Mercedese druhí najrýchlejší v poli. Na tratiach s množstvom pomalých zákrut ako napríklad Hungaroring či vo veternom počasí však oproti konkurencii strácali. McLareny boli mimoriadne citlivé na vietor. Keď sa v Rusku či Portugalsku v Q3 zdvihol zadný nárazový vietor, tak jazdci britskej stajne akoby úplne stratili rýchlosť.
Technický riaditeľ James Key priznal, že minuloročnému monopostu vyhovovali rýchle zákruty a stabilné poveternostné podmienky. „Myslím si, že našou silnou stránkou boli počas celého roka rýchle zákruty. Od začiatku sezóny sme boli veľmi konkurencieschopní v stredne rýchlych a rýchlych zákrutách. Dobrí sme boli aj pri prudkom brzdení na rovinkách, z čoho sme ťažili napríklad v Rakúsku,“povedal James Key. Rakúsko je typické dlhými rovinkami, po ktorých nasledujú prudké brzdy a akcelerácia na ďalšiu rovinku. McLarenu sa tam darilo v roku 2019 i 2020, keď Lando Norris získal dokonca pódium.
„Medzi slabiny môžeme určite zaradiť pomalé zákruty. Nie sme v nich takí slabí ako v roku 2019. Je to aj vďaka tomu, že sme venovali veľa úsilia na to, aby naše auto bolo v pomalých zákrutách vyváženejšie a konzistentnejšie. V pomalých zákrutách sa však potrebujeme ďalej zlepšovať,“hovorí technický riaditeľ tímu. McLaren tak rieši úplne opačné starosti ako v rokoch 2015-2018. Vtedy sa trápil s rýchlosťou na rovinkách a ešte za čias Hondy sa vždy tešil na pomalé trate s vysokým prítlakom. Dnes je tomu presne naopak.
Problémom pre britský tím boli aj poveternostné podmienky. „V niektorých poveternostných podmienkach nefungovalo auto tak, ako by sme si predstavovali. Na dátach sme videli, že sa tak dialo v určitom počasí a pri určitej úrovni gripu. Musíme to všetko pochopiť. Tieto slabiny však neodstránime zo dňa na deň. Je to však náš cieľ. Ak sa nám to podarí, bude naše auto oveľa konzistentnejšie.“
Aj v roku 2021 môžeme pre pandémiu očakávať prípadné úpravy kalendára a trate, na ktorých tak často nejazdíme. Mali by sme zavítať aj na Portimao, kde sa McLaren v kvalifikácii tiež trápil s nárazovým vetrom. „Je to problém. Mysleli sme si, že tieto veci sa odvíjajú od jedného problému, ktorý sa týka charakteristiky auta. Neexistuje však čarovné riešenie. Treba na tom jednoducho stále pracovať. Každé auto tým trpí. Naši piloti videli aj súperov, ktorí mali vo veterných podmienkach problémy. Avšak akonáhle vietor ovplyvnil určitú zákrutu alebo podmienky na trati, tak to spomedzi všetkých malo najhorší efekt na nás,“uzavrel James Key.